اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دشمنان نمی‌خواهند ایران کشوری قدرتمند در دنیا باشد

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه ملت ایران هستند، گفت: دشمنان نمی خواهند ایران کشوری قدرتمند و دارای تمدنی بزرگ در دنیا باشد بنابراین دست به دشمنی و کارشکنی می زنند.

دشمنان نمی‌خواهند ایران کشوری قدرتمند در دنیا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ذات الله زارعی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم بخش دابودشت این شهرستان، اظهار کرد: مردم کشورمان در سال ۱۳۵۷ با درس آموزی از قیام عاشورا، نهضت عاشورایی و اطاعت از امام راحل خودجوش پای کار آمدند تا توانستند طعم شیرین پیروزی را بچشند.

وی با اعلام اینکه ۲۲ بهمن عید ملی و دینی است که دو بعد بزرگ را در کنار خود دارد، افزود: این پیروزی عظیم نقطه عطفی برای ملت ایران است تا نشان دهد مردم بر سرنوشت خود حاکم شدند.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با همه فراز و نشیب ها توانست پیروزی حق بر باطل را رقم بزند و روز به روز بر قدرت و عظمت آن افزوده شود، تصریح کرد: به واسطه همت مردم، الطاف امام راحل و رهبری مقام عظمای ولایت امروزه انقلاب اسلامی به درخت تنومند و پر شاخه و برگ تبدیل شده که قدرت های بزرگ دنیا به خود اجازه نمی دهند نسبت به آن کوچکترین گستاخی داشته باشند و این انقلاب جزو قدرت های برتر در نظام بین الملل محسوب می شود.

زارعی با اعلام اینکه امروزه کشورهای دنیا و ابرقدرت ها مجبور هستند ایران را در محاسبات خود حتما شرکت دهند، افزود: دشمنان امروزه متوجه شدند اگر بخواهند مؤلفه های همبستگی و نقطه قوت ایران را از بین ببرد باید فاصله انداختن بین مردم و نظام به همراه فاصله انداختن بین مردم و مسؤولان را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه ملت ایران هستند، ادامه داد: دشمنان نمی خواهند ایران کشور قدرتمند و تمدن بزرگ در دنیا باشد البته با توجه به بیانات رهبر انقلاب کشورمان به قله نزدیک است.

زارعی با اعلام اینکه هر جا مردم و مسؤولان در کنار هم بودند پیشرفت حاصل شد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم در آستانه انتخابات مردم برای عظمت و تعالی ایران در سرنوشت سیاسی به وظیفه و تکلیف الهی عمل کنند و نقش آفرین باشند.

انتخابات در نظام اسلامی مظهر مردم سالاری دینی است

فرماندار آمل با اشاره به اینکه اگر بخواهیم کشوری آباد و توسعه یافته داشته باشیم و در مسیر تمدن سازی حرف های زیادی برای گفتن باشد همه باید در سرنوشت مان دخالت داشته و در انتخابات حضور پر رنگ داشته باشیم، گفت: انتخابات در نظام اسلامی مظهر مردم سالاری دینی است، مردم از ابتدای پیروزی انقلاب انتخابات و رفراندور را تجربه کرده و جمهوری اسلامی را برگزیدند البته مردم در ساختار سیاسی و حکمرانی کشور بسیار مؤثر هستند.  

وی با اعلام اینکه انتخابات برای قانون اساسی در کشورمان بی نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: مداخله دادن مردم در سرنوشت سیاسی و اجتماعی خودشان رویداد بسیار مهم است زیرا مردم باید در میدان صحنه گردان و محور باشند.

زارعی با اشاره به اینکه بعد پیروزی انقلاب بیش از ۴۰ انتخابات برگزار شده که نقش مردم در همه آنها بارز بوده است، ادامه داد: رهبر انقلاب در ابتدای سال به انتخابات توجه ویژه داشتند و چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت را مطرح کردند همچنین جلسات زیادی با هیأت نظارت و اجرایی در آمل برگزار شده و در میدان رقابت حضور افراد نسبت به تمام سال ها کم نظیر بوده که همه سلایق سیاسی و اجتماعی در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: تعداد بالای کاندیداهای نمایندگی مجلس نشان از قدرت جمهوری اسلامی و افزایش میزان انتخاب برای مردم دارد که در این دوره مشارکت مردم در ادوار مختلف بالا خواهد بود.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به انتخابات دو نهاد بسیار تاثیرگذار در سرنوشت مردم همچون خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در 11 اسفند سال جاری، بیان کرد: امام راحل فرمودند که مجلس در رأس امور است هرچند براساس شرایط منطقه ای و سیاسی امروزه دشمنان نظام به دنبال این هستند که مشارکت را پایین بیاورند.

وی با اعلام اینکه مردم از بصیرت، آگاهی، پایبندی به عظمت ایران و میهن برخوردارند، ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که ما به قله نزدیک هستیم و خستگی بی معناست پس در این پیچ و خم تاریخی باید با صلابت ایستادگی کرد و خوش درخشید.

زارعی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف علمی، نظامی، پژوهشی، اقتصادی و فرهنگی از بسیاری از کشورها گوی سبقت را ربوده است، گفت: ظالمانه ترین تحریم ها در دولت سیزدهم از سوی دشمنان اتفاق افتاده ولی دولتمردان با شعار ما می توانیم حرکت خود را رو جلو پیش می برند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب حمایت از تولید، اقتصاد و اشتغال را بحث اصلی می دانند، خاطرنشان کرد: در عمر ۳۰ ماهه دولت سیزدهم برای شهرستان آمل در حوزه بنیاد مسکن ۵۵۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب نهضت ملی به متقاضیان روستایی اختصاص یافت همچنین طرح هادی ۱۰۱ روستا به طول ۳۴ کیلومتر آسفالت با ارزش ریالی ۸۸ میلیارد تومان بوده و در جاری میزان ۴۷ میلیارد اعتبار برای طرح هادی اعتبار اختصاص یافت.

اجرای فیبر نوری ۱۵۰ کیلومتری آمل در دولت سیزدهم

زارعی با بیان اینکه برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آمل طرح هادی تهیه شد ک هکار بی نظیر پس از انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: در حوزه بنیاد مسکن ۶۸۹ میلیارد تومان برای اجرای پروژه ها در روستاها هزینه شد همچنین در زمینه منابع آب در حوزه های احداث و مرمت سردهنه ها، تسطیح بستر و دیوارسازی نهر، احداث دیوار حفاظتی و لایروبی رودخانه ها مبلغ ۲۶ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مخابرات فیبر نوری به طول ۱۵۰ کیلومتر انجام شد، گفت: تبدیل کابل هوایی به زمینی، افزایش پهنای باند اینترنت و اتصال ۱۵۰ دهیاری به شبکه دولت انجام شده و ۵۰ مدرسه به فیبر نوری در مجموع با ارزش ۵۴۱ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار ویژه آمل ادامه داد: در محور مواصلاتی هراز لاینینگ تونل به طول ۲ کیلومتر، روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر، دیواره حفاظتی ۲ کیلومتر و سه دهنه پل به طول ۳۰۰ متر در جمع به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان اجرا شد.

وی با اعلام اینکه سد مخزنی هراز چهارمین سد خاکی کشور بوده و بزرگترین سد در استان های شمالی است که می تواند ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری پایین دست را سیراب کند و در تأمین آب شرب بسیار مؤثر است، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم این سد از لحاظ فیزیکی پیشرفت خاصی نداشت ولی هم اکنون ۵۸ درصد پیشرفت داشته، راه دسترسی آن ۳۳ درصد پیشرفت داشت و برای آن به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شد.

زارعی با اشاره به احداث دو دبیرستان بزرگ و یک مرکز آموزش تحقیقاتی در این شهرستان به ارزش ۵۰ میلیارد تومان، خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه برق رسانی هزینه شده البته در حوزه ورزش سه پروژه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد و در سال جاری در کمیته برنامه ریزی برای پروژه های ورزشی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد.

دومین زورخانه باستانی سال آینده در آمل احداث می شود

وی با اعلام اینکه در این شهر ورزشی احداث یک سالن زورخانه برای توسعه و ترویج ورزش باستانی و باستانی در سال آینده در نظر گرفته شد، بیان کرد: در حوزه راه و شهرسازی مسکن ملی ۵۰ واحدی در دهه فجر بهره برداری شد همچنین مسکن ملی ۸۰ واحدی امیر هم در حال ساخت است.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به کلنگ زنی نهضت ملی مسکن ۸۰۰ واحدی قجرمحله با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر مسکن و شهرسازی به ارزش زمین ۳۲۰ میلیارد تومان در قالب طرح جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: در حوزه احداث پل، جاده و بازآفرینی شهری هزینه ۲۸ میلیارد تومانی هزینه شد که در مجموع در حوزه راه و شهرسازی ۳۴۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب، تجهیز، حفر چاه، احداث شبکه فاضلاب، اصلاح خطوط انتقال آب، اصلاح ۶۰ کیلومتری شبکه توزیع، نشت یابی ماهواره ای به طول ۵۶۰ کیلومتر و انشعاب جدید برای ۱۰ هزار و ۱۵۰ فقره در مجموع به ارزش ۱۶۴ میلیارد تومان انجام شد، اظهار کرد: در حوزه عمرانی مبلغ ۴ هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان در طول مدت دولت سیزدهم هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی پرداخت سرمایه در گردش برای دام و طیور برای ۵۰۳ واحد تولیدی به مبلغ ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای ۴۲۶ مورد ۶۰ میلیارد تومان پرداخت شد البته در حوزه مدیریت بحران بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم که دولت کار و فعالیت است اختصاص یافت.

فرماندار آمل با اشاره به تنظیم بازار، گفت: بیش از ۵۰۰ تن انواع گوشت قرمز و سفید در این مدت برای بهره همشهریان آملی توزیع شد

احیای ۸ واحد تولیدی راکد آمل در ۳۰ ماه گذشته

وی با اعلام اینکه در زمینه تجهیز و نوسازی اراضی برای ۶ روستا در سطح ۳۸۳ هکتار بیش از ۴۰ میلیارد تومان و برای لایروبی ۷ قطعه آبندان در سطح ۸۲ هکتار بیش از ۹ میلیارد تومان صرف اعتبار شد، افزود: برای شن ریزی جاده بین مزارع ۱۲ روستا به طول ۸ کیلومتر بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شد.

زارعی با اشاره به اینکه در زمینه لاینینگ و انتقال آب زراعی برای ۴۲ روستا به طول بیش از ۱۳ کیلومتر با هزینه ۹.۵ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد، ادامه داد: انتقال آب زراعی برای کشاورزان ۱۴ روستا به طول ۹ کیلومتر با هزینه حدود ۶ میلیارد تومان، برق رسانی چاه های کشاورزی ۹ روستا به تعداد ۲۶۵ مورد با هزینه ۱۴ میلیارد تومان در دولت سیزدهم انجام شد.

وی با اعلام اینکه در این مدت ۹۰ روستا از خدمات ۸۲ میلیارد تومانی بهره مند شدند، بیان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی ۳۲ مورد صدور مجوز با اشتغال ۳۰۴ نفر برای مدرنیزه کردن ماشین آلات و نوسازی واحدهای شالیکوبی برای ۳۳ مورد به ظرفیت اسمی ۸۰ هزار تن و احیای یک واحد غیر فعال تولید خوراک دام و طیور انجام شد.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به تعداد ۶ واحد تولیدی خوراک دام و طیور قبل دولت سیزدهم و ارتقای آن به ۱۲ واحد صنعتی، ادامه داد: ۲۶ درصد تولیدات خوراک دام و طیور استان معادل یک چهارم در آمل انجام می شود همچنین بهره برداری از بزرگترین طرح تولید خوراک دام و طیور با حضور استاندار صورت گرفته و احداث بزرگترین طرح بسته بندی و پوست گیری برنج نیز در این شهرستان روی داد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار و ۲۲۰ هکتار اراضی کشاورزی و شالیزاری سطح زیر کشت برنج در آمل بوده که با احتساب کشت مجدد ۷۱ هزار و ۹۳۷ هکتار محصول می دهند، یادآور شد: این میزان زمین شالیزاری با تولید ۳۴ هزار و ۳۴۶ تن شلتوک و ضریب تبدیل بیش از ۱۹۰ هزار تن برنج تولیدات شهرستان آمل است که برنج مصرفی بیش از ۵ میلیون نفر در این شهرستان تأمین می شود.

زارعی با اعلام اینکه یک هزار و ۴۶۹ اشتغال در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی با جذب اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای تهیه انواع ماشین آلات تیلر، تراکتور، کمباین و نشاکار اختصاص داده شد، ادامه داد: احداث باغات در ۶۴ هکتار اراضی شیبدار با اشتغال ۵۶ نفر و توسعه بیش از سه هکتار از گلخانه ها با اشتغال ۳۴ نفر از دیگر اقدامات مهم بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه بیولوژیک برای ارتقای سلامت محصول برنج در سطح بیش از ۳۰ هکتار به صورت پایلوت انجام شده و بهره برداری از طرح بیولوژیک جهت تولید محصول استاندارد در سطح ۵۵۰ هکتار در آمل اجرایی شد، افزود: بحث ایجاد امنیت غذایی امروزه از مهمترین امور است، آمل یک پنجم تولید برنج استان را در اختیار دارد، در زمینه جوجه ریزی آمل دارای رتبه اول، تولید گوشت سفید جایگاه دوم و تولید گوشت قرمز و شیر جایگاه سوم استان را در اختیار دارد.

ثبت ۱۳ اثر تاریخی معنوی و طبیعی آمل در دولت سیزدهم

زارعی با اشاره به اینکه ۱۳ اثر تاریخی معنوی و طبیعی آمل در دولت سیزدهم به ثبت ملی رسید، یادآور شد: برای ۳۷ مورد جدید هم تشکیل پرونده ثبتی شده و مقدمات آن برای ثبت در حال انجام است همچنین برای ۱۳ اثر تاریخی هم بیش از ۵.۵ میلیارد تومان هزینه شد، برای مرمت بناهایی همانند سقانفار هندوکلا، مسجد جامع و موزه تاریخ آمل بیش از ۳۲۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی و میراث فرهنگی با اشتغال ۴۷۳ نفر تسهیلات با اعتبار ۶ میلیارد تومان اختصاص یافت و تعداد واحدهای تولیدی راه اندازی شده و توسعه یافته در ۳۰ ماه گذشته حدود ۱۱۵ مورد با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان بوده و برای یک هزار و ۴۰۱ نفر اشتغال پایدار ایجاد شد که در این مدت تعداد ۸ واحد راکد احیا شد.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول