اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نماینده ولی‌فقیه در سمنان: مردمی‌سازی اقتصاد ثمرات فراوانی خواهد داشت

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مردمی‌سازی اقتصاد ثمرات فراوانی خواهد داشت، گفت: دولت فعالیت‌های خود را به نظارت، حمایت و تسهیل‌گری محدود کند.

نماینده ولی‌فقیه در سمنان: مردمی‌سازی اقتصاد ثمرات فراوانی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان عصر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان سمنان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، در اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، با تقدیر از حضور باشکوه مردم استان در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایام‌الله را روزهایی دانسته‌اند که مردم بر اساس ارزش‌های خود یک اتفاق بزرگ و تاریخ‌ساز را رقم می‌زنند.

امام جمعه سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی افزود: مردم و مسؤولان در حراست و حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی دخیل و نیز مسؤول هستند.

وی با اشاره به وسعت استان سمنان بیان کرد: نقش اتاق بازرگانی سمنان در رشد و توسعه اقتصادی این استان، مهم و غیرقابل‌انکار است.

مطیعی با یادآوری دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت مردمی‌سازی اقتصاد و خصوصی‌سازی بنگاه‌ها تأکید کرده‌اند که این امر حاکی از اهمیت بخش خصوصی در کشور است.

وی ایجاد اشتغال را یکی از مهم‌ترین ثمرات توسعه بخش خصوصی در کشور دانست و تصریح کرد: امروز به سبب رشد سرمایه‌گذاری در استان سمنان با کمبود جدی نیروی کار در استان سمنان مواجه هستیم که این امر نشان می‌دهد صاحبان صنایع در خط مقدم جهاد اقتصادی قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان  نقش دولت در اقتصاد را نظارت، حمایت و تسهیل‌گری عنوان کرد و گفت: استان سمنان از ظرفیت‌های متنوع معدنی و طبیعی برخوردار است که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی برای دستیابی به ارزش‌افزوده حداکثری و جلوگیری از خام‌فروشی است.

مطیعی با تأکید بر اهمیت ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان سمنان اظهار کرد: فعالان اقتصادی و صنعتگران استان سمنان از بانک‌ها انتظار دارند، توجه ویژه‌ای به بخش صنعت داشته باشند و البته از آن سو نیز انتظار می‌رود صاحبان صنعت بخشی از درآمدهای خود را در بانک‌های استان سپرده‌گذاری کنند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای بهبود فضای کسب و کار خاطرنشان کرد: در کنار توجه به صنایع بزرگ، باید به صنایع خرد مانند صنایع‌دستی نیز توجه شود؛ چراکه این موضوع می‌تواند به مهاجرت معکوس به روستاها کمک کند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول