اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک روسای جمهور آسیای مرکزی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران

روسای جمهور آسیای مرکزی با ارسال پیام‌های جداگانه، فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رئیس جمهور و مردم ایران تبریک گفتند.

تبریک روسای جمهور آسیای مرکزی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، روسای جمهور آسیای مرکزی با ارسال پیام‌های جداگانه، فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رئیس جمهور و مردم ایران تبریک گفتند.

«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی، فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان تبریک گفت.

در پیام رحمان آمده است: 

جناب آقای سیدابراهیم رئیسی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
عالیجناب؛ 
 تبریک صمیمانه و بهترین آرزوهای اینجانب را به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید.
ما روند کنونی رشد مناسبات سنتی دوستانه و همکاری های سودمند بین تاجیکستان و ایران را زمینه مساعدی برای دستیابی به اهداف اصلی مردمان دو کشور می‌دانیم.

با اظهار رضایت از این روند، می‌خواهم بار دیگر بر علاقمندی تاجیکستان به گسترش و توسعه آتی روابط دو کشور در حوزه‌های گوناگون تاکید نمایم. 

بر این باورم که ادامه گفت‌وگوهای سطح عالی و اجرایی شدن توافق‌ های بدست آمده، زمینه را جهت تحکیم و توسعه روابط حسنه و مشارکت بلندمدت دو کشور مساعد خواهد کرد.

اطمینان کامل دارم که با عزم و تلاش‌های پیگیرانه مشترک می‌توانیم مضمون و محتوای آنها را با تدابیر بیشتر عملیاتی و تقویت کرده و به نتایج نو دست یابیم.

برای جناب‌عالی سلامتی، سعادت روزگار و کامیابی‌های فراوان و برای مردم دوست و برادر ایران، صلح و ثبات، نیکواحوالی و شکوفایی پایدار آرزومندم.

همچنین «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در پیامی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به «امیرعبداللهیان» وزیر  امور خارجه کشورمان تبریک گفت. 

در پیام وزیر امور خارجه تاجیکستان آمده است: با کمال خشنودی و مسرت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی تبریک می‌گویم.  

پیشرفت و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این مدت به ویژه تقویت جایگاه کشور در عرصه بین‌المللی قابل ستایش است.

من مطمئن هستم که روابط دوستانه دو کشور با توجه به ارزش‌های مشترک تاریخی، تمدنی و فرهنگی و همچنین توانایی فراوان موجود برای گسترش بیشتر همکاری‌های چندجانبه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

فرصت را مغتنم شمرده برای جنابعالی آرزوی سلامتی، سعادت روزگار و برای ملت دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران رشد و شکوفایی روزافزون آرزومندم.

«قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز در پیامی جداگانه پیروزی انقلاب اسلامی را  به «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان و تمام مردم ایران تبریک گفت.

به گفته رئیس جمهور قزاقستان، ایران با داشتن یک بنیان سیاسی قابل اعتماد و اقتصادی با ثبات، یکی از اعضای معتبر جامعه جهانی است.

توکایف گفت: آرزو می‌کنم تحت رهبری شما، ایران که اندیشه وحدت و انسجام ملی را در دستورکار دارد، به دستیابی به اهداف و مقاصد عالی ادامه دهد.

رئیس جمهور قزاقستان تاکید کرد: ایران یکی از شرکای کلیدی قزاقستان در منطقه خزر است.

من متقاعد شده‌ام که روابط سنتی دوستی و گفت‌وگوی سیاسی به عنوان پایه‌ای محکم برای تقویت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه دوجانبه خواهد بود.

رئیس جمهور قزاقستان در پایان برای رئیس جمهور ایران در فعالیت‌های مسئولانه و برای ملت دوست ایران آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

همچنین «سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور و «قربانقلی بردی محمداف»، رهبر ملی ترکمنستان در پیام‌های جداگانه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را به «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور و مردم برادر ایران تبریک گفتند.

در پیام رئیس جمهور ترکمنستان آمده است: ما روابط چندجانبه موجود بین ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران را بسیار ارج می‌نهیم و آمادگی خود را برای توسعه بیشتر همکاری‌ها بر اساس سنت‌های دیرینه حسن همجواری اعلام می‌کنیم.

رهبر ملی ترکمنستان نیز به نوبه خود در پیامی رئیس جمهور و تمام مردم برادر ایران را به مناسبت سالگرد جمهوری اسلامی تبریک گفت و با اشاره به روابط برادرانه «عشق آباد» و «تهران» که قدمتی چند صد ساله دارد، ابراز اطمینان کرد که این روابط در راستای منافع مردم دو کشور توسعه خواهد یافت.

رئیس جمهور و رهبر ملی ترکمنستان با استفاده از این فرصت، برای رئیس جمهور ایران سلامتی، سعادت و بهروزی و برای همه مردم جمهوری اسلامی صلح، پیشرفت و بهروزی را صمیمانه آرزو کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول