اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بازار قیصریه لار ثبت جهانی شود

فرماندار شهرستان لارستان گفت: با توجه به اینکه بازار قیصریه لار قدیمی ترین بازار فعال در ایران است این امیدواری وجود داشته که بتوان این میراث تاریخی را در جهان ثبت کرد.

بازار قیصریه لار ثبت جهانی شود

به گزارش خبرگزارس فارس از لارستان ، داریوش دهقان با بیان اینکه بازار قیصریه لار، قدیمی‌ترین بازار فعال ایران است که بازار قیصریه اصفهان 1000 سال پس از بازار لار با اقتباس از نقشه آن احداث می‌شود و 1200 سال بعد بازار وکیل به تقلید از بازار لار ساخته می‌شود، افزود: این بازار دارای زیبایی زیاد با معماری خاص است و در زلزله سال 1339 با وجود آنکه تمام شهر با خاک یکسال می‌شود، این بازار آسیب چندانی نمی‌بیند.

وی با طرح تقاضای ثبت جهانی بازار قیصریه لار از استاندار فارس و مدیرکل میراث فرهنگی فارس، تصریح کرد: نیاز است تا مبلغی برای بازسازی و معماری مجموعه زیبا و گران‌سنگ بازار قیصریه در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در لارستان با اشاره به نقش پررنگ خیرین این خطه در عرصه‌های مختلف، یادآور شد: کلینیک قلب حضرت زهرا(س) در لار با مشارکت خیرین 150 میلیارد تومان هزینه در بر داشته که اتاق عمل و دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته برای آن خریداری شده و برای بهره‌برداری از آن نیاز به 10 میلیارد تومان اعتبار است.

دهقان بار دیگر موضوع رفع مشکل کمبود آب در بیرم را مطرح کرد و ادامه داد: خوشبختانه با نگاه ویژه استاندار فارس، کمیت آب در بیرم حل شده اما کیفیت آب همچنان دچار مشکل است و تنها راه حل رفع آن مشکل انتقال آب از سد یا دریاست.

وی با بیان اینکه شهر بیرم 160 کیلومتر تا لار فاصله دارد و مردم برای انجام «سی‌تی اسکن» باید راه بسیار پرخطر را طی کنند، اضافه کرد: امیدواریم این حضور استاندار فارس و مدیران‌کل، موجب پیشرفت و حل مشکلات لارستان شود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول