اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ضریح مضجع شریف امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم رونمایی شد

آیین رونمایی از ضریح مضجع شریف امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم همزمان با چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

ضریح مضجع شریف امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیین رونمایی از ضریح مضجع شریف حضرت موسی مبرقع (ع) فرزند بلافصل امام جواد (ع)، 22 بهمن همزمان با چهل و پنجمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در سالگرد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب هم هستیم، یکی از شاهکارهای بزرگ شاگردان مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت و همه این مناسبت‌های ارزشمند، برای ما مهم هستند.

او افزود: حرم حضرت موسی مبرقع(ع) از دیرباز ملجأ و پناهگاه شیعیان و حتی غیر شیعیان بوده و طی اعصار و قرون متمادی، یکی از قطب‌های فرهنگی و مذهبی شهر قم به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ضمن تشکر از همه حاضران در این مراسم و خیرمقدم به آن‌ها اظهار کرد: این مجلس نورانی برای رونمایی از ضریح جدید مضجع شریف امامزاده موسی مبرقع(ع) برپاشده است.

او ادامه داد: همه ما موظفیم فضای بقاع متبرکه را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که برای محبان اهل‌بیت و زائران، دل‌انگیز باشد و در این راستا، عمران و آبادانی حرم‌های مطهر در اولویت قرار دارد.

اسکندری بابیان اینکه بقعه و بارگاه امامزاده موسی مبرقع(ع) هنوز در شأن و منزلت این امامزاده واجب‌التعظیم نیست گفت: بااین‌حال ساخت مضجع جدید، گامی در راستای بهسازی حرم مطهر به شمار می‌رود که از همه دست‌اندرکاران این کار تشکر می‌کنم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: هیأت امنا، خیرین و مسئولان استانی به‌خصوص معاونت امور زیارتی استانداری، در این زمینه تلاش زیادی کردند.

پایان پیام/ 78041/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول