اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

86 درصد آمریکایی‌ها بایدن فرتوت را نمی‌خواهند

هشتاد و شش درصد آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید، بایدن، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها را برای ریاست‌جمهوری مجدد بسیار پیر توصیف کردند و از نظر بسیاری از آن‌ها نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان ترامپ هم برای این سمت خیلی پیر است.

86 درصد آمریکایی‌ها بایدن فرتوت را نمی‌خواهند

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «بایدن یادش نمی‌آید چه زمانی پسرش فوت کرده یا چه زمانی معاون اوباما بوده است»، این اظهارات بازپرس ویژه رابرت هور است که اولین تاثیرش بر درک رای‌دهندگان آمریکایی از رئیس‌جمهورشان در مخالفت ۸۶ درصدی آن‌ها با ریاست‌جمهوری مجدد بایدن در نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس نمود پیدا کرده است. 

چند روز بعد از آن که هور، بایدن ۸۱ ساله را مردی مسن با حافظه ضعیف توصیف کرد، اکثر قریب به اتفاق آمریکایی‌ها در این نظرسنجی که بین نهم تا ۱۰ فوریه (۲۰ و ۲۱ بهمن) انجام و نتایج آن یکشنبه منتشر شد، گفتند بایدن توانایی یک دور دیگر ریاست‌جمهوری را ندارد و برای اینکار خیلی پیر است.

این نظرسنجی، جدیدترین ضربه به کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکاست که با تب و تاب در تلاش است این تصور را که او توانایی انجام یک دوره دیگر ریاست‌جمهوری را ندارد، از بین ببرد.

دادستان کل ایالات متحده پس از کشف اسناد محرمانه در دفتر شخصی و اقامتگاه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در دوران معاونت ریاست‌جمهوری او در دولت باراک اوباما، رابرت هور را به عنوان بازپرس ویژه برای بررسی این موضوع منصوب کرد. در این گزارش نتیجه‌گیری شده که مدارک کافی برای متهم کردن بایدن به سوءاستفاده از اسناد طبقه‌بندی شده در دوران معاونت ریاست‌جمهوری او وجود ندارد، اما بازپرس ویژه حافظه و توانایی ذهنی بایدن را به شدت زیر سوال برده است. 

نتایج نظرسنجی انتخاباتی جدید نشان می‌دهد نگرانی رای‌دهندگان آمریکایی درباره سن بایدن از سپتامبر تشدید شده است؛ در آن زمان ۷۴ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز /واشنگتن پست گفتند معتقدند بایدن برای انتخاب مجدد بسیار پیر است. 

در نظرسنجی جدید، ۵۹ درصد رای‌دهندگان آمریکایی نه فقط درباره بایدن، بلکه درباره توانایی ترامپ ۷۷ ساله، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای تصدی دوباره ریاست‌جمهوری ابراز نگرانی و او را برای هدایت ایالات متحده بسیار پیر توصیف کردند. 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول