اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بیمارستان دولتی همدان، یکی از ۱۶ مرکز کاشت حلزون گوش در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای طرح ملی تحول کاشت حلزون، بیمارستان فوق تخصصی بعثت یکی از ۱۶ مرکز کاشت حلزون گوش در کشور شناخته شده که درمان بیماران نیز رایگان انجام می‌‌‌شود.

بیمارستان دولتی همدان، یکی از ۱۶ مرکز کاشت حلزون گوش در کشور

محمدمهدی مجذوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از کسب رتبه برتر علوم پزشکی همدان در زمینه انجام خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی از سوی وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدیم رتبه دوم کشوری اداره نظارت بر درمان را هم در شاخص دقت و رتبه سوم را در شاخص پویایی در بین دانشگاه‌های تیپ یک به دست بیاوریم.

وی به عملکرد حوزه درمان استان طی دو سال اخیر پرداخت و گفت: خدمات حوزه درمان بسیار گسترده است و کیفیت و کمیت خدمات بر اساس شاخص‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده، قابل‌ اندازه‌‌گیری بوده و این شاخص‌ها مرهون تلاش کادر درمان استان و مدیران ستادی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای پیشرفت خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی نیز عنوان کرد: طی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در جذب و بکارگیری پزشکان متخصص رخ‌ داده و بر خلاف کمبود نیروی متخصص در کشور همدان شاخص قابل‌ قبولی را در این زمینه داشته است.

وی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ تنها ۱۳ نیروی متخصص در شهرستان کبودرآهنگ مشغول فعالیت بودند که این عدد امسال به ۳۰ پزشک متخصص رسیده است.

مجذوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ پزشک متخصص در تویسرکان آماده خدمت‌ به مردم هستند بیان کرد: این در حالی است رقم موجود طی دو سال گذشته کمتر از ۱۶ متخصص بود، در شهرستان رزن نیز تعداد نیروهای متخصص از ۱۵ به ۲۵ پزشک متخصص رسیده است.

وی مقایسه‌ای از دستاوردهای حوزه درمان همدان با پیش از انقلاب اسلامی داشت و افزود: پیش از انقلاب، تعداد مراکز فیزیوتراپی پنج مورد، آزمایشگاه‌ها ۱۲ مورد و داروخانه‌ها ۲۳ مورد بوده اما در حال حاضر در استان ۲۱۳ مرکز فیزیوتراپی، ۹۳ آزمایشگاه و ۱۹۵ داروخانه در حال ارائه خدمات است، همچنین تعداد دندانپزشکان از ۲۱ نفر به ۱۴۶ دندانپزشک رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی، بسیاری از کودکان به دلیل ناهنجاری‌های مادرزادی در گوش، دچار ناشنوایی و کر و لال می‌شدند‌ گفت: از ابتدای طرح ملی تحول کاشت حلزون، بیمارستان فوق تخصصی بعثت یکی از ۱۶ مرکز کاشت حلزون در کشور شناخته شده که درمان این بیماران نیز به صورت رایگان انجام می‌‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم رادیولوژی بانوان در تمام شهرستان‌ها و مناطق محروم استان فعال شود که در حال حاضر اغلب شهرستان‌های همدان از نعمت پزشک متخصص در اکثر رشته‌ها همانند قلب و عروق، جراحی زنان، کودکان، داخلی و رادیولوژی برخوردار هستند. 

مجذوبی با بیان اینکه دومین مرکز دولتی درمان ناباروری استان همدان و اورژانس بیمارستان مهر در ملایر با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان افتتاح شد تصریح کرد: در این مرکز ناباروری سطح ۳، درمان در ابعاد مختلف توسط متخصصان زنان و زایمان، متخصیص اورولوژی، متخصیص طب سنتی و کارشناسان روانشناسی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ارائه خدمات درمانی بهنگام و استاندارد در بیمارستان‌های استان موجب شده تا در بررسی ۶ ماهه ابتدای امسال از ۱۶ بیمارستان دولتی، تنها ۷۵ صدم درصد بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری شدند، فوت کرده و ۹۹ درصد با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه ۹۸.۸ درصد از مصدومین ترافیکی که زنده به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند، باحال عمومی مساعد از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند عنوان کرد: ۵ هزارمین عملیات مدیریت سکته حاد قلبی در بیمارستان فوق‌تخصصی قلب فرشچیان در سال جاری با موفقیت انجام شد و برگ زرینی دیگر برای این بیمارستان رقم خورد.

وی با بیان اینکه زمانی که بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند زیر ۹۰ دقیقه براساس معیار جهانی باید مورد درمان کد ۲۴۷ (مدیریت سکته حاد قلبی) قرار بگیرد خاطرنشان کرد: آبان امسال این شاخص در بیمارستان قلب فرشچیان به ۷۳ دقیقه رسید.

وی یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و جذب پرستاران جدید، شاخص پرستار به تخت در استان از ۰.۹ به ۱.۲ ارتقا یافته است.

مجذوبی با بیان اینکه با جذب دو متخصص رادیوانکولوژی برای نخستین‌بار در سال جاری خدمات شیمی‌درمانی در شهرستان ملایر انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم و با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد ارائه خدمات رادیوتراپی دولتی نیز در مرکز جامع همدان هستم.

وی با بیان اینکه در حوزه پرستاری طی سال‌های اخیر در ارائه خدمات بهتر به شهروندان اقدامات خوبی صورت‌گرفته است، گفت: شاخص پرستار به تخت در سال ۱۳۹۹ ، ۰.۹ درصد بوده که امسال به ۱.۲ درصد رسیده است.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول