اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: السنوار از هر قدم ما اطلاع دارد

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف ضمنی به شکست در یافتن فرماندهان حماس پس از بیش از چهار ماه جنگ غزه، این ناکامی را به گردن رسانه‌ها و اظهارات مقامات اسرائیلی انداخت.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: السنوار از هر قدم ما اطلاع دارد

گروه بین‌الملل ‌خبرگزاری فارس، «رهبران حماس محمد الضیف و یحیی السنوار دیگر تاثیری در جنگ ندارند، با این وجود باید آنها را از بین ببریم». این را رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هرتزی هالوی در روز یکشنبه (۱۱ فوریه) در حالی بر زبان آورد که صد و بیست و هشت روز از جنگ غزه گذشته و ارتش اشغالگر با وجود حمله زمینی و هوایی به مناطق مختلف نوار غزه، هنوز نتوانسته حتی اسرای اسرائیلی را که نزد حماس هستند، بیابد.

 

وی در نشست کابینه اسرائیل به طور ضمنی از نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو برای اظهار‌نظر درباره عملیات قریب‌الوقوع در رفح انتقاد کرد و گفت: «سخن گفتن به طور کلی درباره جنگ درست نیست و باید از ارائه جزئیات در مراحل مختلف جنگ خودداری کرد». 

به نوشته «روسیا الیوم»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دلیل ناکامی در یافتن سران حماس پس از بیش از ۱۲۰ روز جنگ بی‌امان در نوار غزه را به گردن رسانه‌ها انداخت و گفت «ما از طریق رسانه‌ها به السنوار اطلاع می‌دهیم که تا دو دقیقه دیگر کجا خواهیم بود. هر قدمی را که برمی داریم به او می‌گوییم و به او اجازه می دهیم تا برای ورود ما آماده باشد. مدیریت یک نبرد به این شکل دشوار است».

 

این اظهارات در حالی مطرح شد که هشتم ژانویه پیش (۱۸ دی ماه) رژیم صهیونیستی مدعی شده بود مخفی‌گاه یحیی السنوار را کشف کرده اما به دلیل وجود گروگان‌های اسرائیلی در این مکان، آن را هدف نمی‌گیرد. نتانیاهو نیز مدعی شده بود که رهبران حماس کماکان در شهر غزه یا تونل‌های زیرزمینی‌ آن هستند و ارتش بالاخره « به آن‌ها دسترسی پیدا خواهد کرد». یک مقام ارشد آمریکایی نیز دسامبر سال گذشته گفته بود که او مطمئن است رهبر حماس در نوار غزه تنها تا چند روز معدودی زنده خواهد ماند.

نتانیاهو در نشست کابینه پس از پایان بررسی‌های امنیتی درباره جنگ غزه، خطاب به وزرا گفت که به دنبال هدف «غیرنظامی‌سازی نوار غزه» است و این امر مستلزم کنترل و مسؤولیت عالی امنیتی اسرائیل بر کل منطقه غرب اردن، از جمله غزه است و راهی جز این وجود ندارد.

 

 

علیرغم هشدارهای جهانی و حتی متحد آمریکایی تل‌آویو درباره حمله به رفح که محل تجمع بیش از ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی است، منابع خبری در غزه، بامداد امروز دوشنبه  از آغاز حملات هوایی و توپخانه‌ای سنگین ارتش اسرائیل به مناطق مختلف رفح خبر دادند. حماس نیز اعلام کرده است که هرگونه اقدام نظامی علیه شهر رفح، موجب از بین رفتن فرآیند مذاکرات در خصوص تبادل اسرا خواهد شد. اسرائیل پیش از این رفح را به عنوان یکی از مناطق امن برای فرار فلسطینیان خوانده بود.

 

 

هلال احمر فلسطین بامداد امروز با تایید حملات سنگین رژیم اشغالگر در مناطق مختلف استان رفح از شهادت دست کم ۵۲ نفر و مجروح شدن دهها نفر از جمله چندین کودک در این حملات خبر داد. 

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول