اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ارتقاء ۶۸ پله‌ای دانشگاه علوم پزشکی ایلام در رنک جهانی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در دولت سیزدهم دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام در نظام رتبه‌بندی جهانی سایمگو در سال ۲۰۲۲ در جایگاه ۶۸۷ قرار گرفت و ۶۸ پله ارتقاء یافت.

ارتقاء ۶۸ پله‌ای دانشگاه علوم پزشکی ایلام در رنک جهانی

هدایت حیدری‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، صبح دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ایلام، گفت: یکی از مهم‌ترین عملکردهای علوم پزشکی ایلام در دولت سیزدهم، بهره‌برداری از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی بعد از ۱۲ سال است.

وی افزود: بهره‌برداری از ساختمان دانشکده پزشکی و بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام با ظرفیت ۶۸ تخت از عملکرد دانشگاه علم پزشکی ایلام در دولت سیزدهم است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام، همچنین از بهره برداری از ۴ تخت PICU (تخت ویژه اطفال) در بخش اطفال بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان ایوان راه‌اندازی و یک دستگاه سی‌تی‌اسکن نیز برای بیمارستان امام علی (ع) سرابله خریداری شد. 

حیدری زاده ادامه داد: خوشبختانه بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید مصطفی خمینی در این مدت به بهره‌برداری رسید و دستگاه رادیولوژی دیجیتال سیروان نیز راه‌اندازی شد. 

وی خاطرنشان کرد: تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی یک مرکز سطح ۳ ناباروری در شهر ایلام و یک مرکز سطح ۲ ناباروری در شهرستان دره‌شهر، بهره‌برداری از ۵ مرکز بهداشتی درمانی و ۴ خانه بهداشت در سطح استان و راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری از دیگر اقدامات دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام بوده است.
 
سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام یادآور شد: در این مدت با تأسیس ۳ مجتمع آموزش عالی در شهرستان‌های آبدانان، دهلران و دره‌شهر موافقت شد. 

وی تصریح کرد: بین‌المللی کردن دانشگاه و جذب دانشجویان خارجی در رشته پزشکی و دندانپزشکی از کشورهای همسایه جزو موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام بوده و دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نظام رتبه‌بندی جهانی سایمگو در سال ۲۰۲۲ در جایگاه ۶۸۷ با ارتقاء ۶۸ پله‌ای ارتقاء یافت. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام از کسب مقام اول کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه در سطح کشور و کسب ۹ رتبه برتر کشوری در جشنواره قرآن و عترت (هدهد) و ۷ رتبه برتر کشوری در جشنواره سیمرغ توسط اساتید، کارکنان و دانشجویان خبر داد. 

وی اظهار داشت: کل بدهی در حوزه دارو و مقیمی و ماندگاری پزشکان به مبلغ ۹۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

حیدری‌زاده جذب نیروهای علوم پزشکی را شامل تعداد ۱۴۰۰ نفر در حوزه معاونت توسعه تبدیل وضعیت و جذب نیرو، استخدام پیمانی ۴۲ بهورز، استخدام پیمانی ۳۲ نفر پزشک و پرستار دانست و افزود: ۷۰ نفر نیروی حفاظت فیزیکی و خدماتی نیز از طریق شرکت آوای سلامت جذب شده‌اند. 

وی در پایان گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان ملکشاهی پیشرفت ۸۷ درصدی دارد و ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بدره نیز با پیشرفت ۲۰ درصد نیز در دست انجام است.

حیدری زاده همچنین گفت: سالن ورزشی چند منظوره شهدای مدافع سلامت در پردیس ۲ با ۱۲۰۰ متر زیربنا راه‌اندازی شده است. 

وی یادآور شد: در حوزه معاونت توسعه تبدیل وضعیت و جذب نیرو نیز به تعداد ۱۴۰۰ نفر، استخدام پیمانی ۴۲ بهورز، استخدام پیمانی ۳۲ نفر پزشک و پرستار، استخدام و جذب ۷۰ نفر نیروی حفاظت فیزیکی و خدماتی از طریق شرکت آوای سلامت، برگزاری آزمون استخدامی جهت جذب نیرو در بیمارستان‌های رازی و ملکشاهی و سطح استان به تعداد ۶۶۹ نفر از دیگر اقدامات دانشگاه به شمار می‌آید.

حیدری‌زاده در پایان ادامه داد: ساخت فیلم مستند"سلامت در سفر اربعین" در خصوص به تصویر کشیدن ارائه خدمات حوزه‌های مختلف دانشگاه به زائرین اربعین حسینی و بهره‌برداری از ۲ ساختمان پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، افتتاح ۴ پایگاه جدید اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، رونمایی از اولین اورژانس موتوری و دومین اتوبوس آمبولانس در سطح استان، احداث ساختمان ۶ واحدی متخصصان در شهرستان دهلران، تکمیل ساخت ۲۴ واحد منازل متخصصین ایلام، ساخت و تجهیز مرکز فوریت‌های پزشکی و درمانی پایانه مرزی مهران‌، ساخت و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی دانشگاه، اجرای موفق طرح پویش ملی سلامت در سطح استان به میزان ۹۲ درصد در سال ۱۴۰۲ از اهم فعالیت‌های دانشگاه در دولت کار و کرامت است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول