اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات گسترده در مغرب در حمایت از غزه و مخالفت با سازش

هزاران نفر در مغرب در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین روابط میان رباط و تل آویو به خیابان‌ها آمده و شعار دادند.

تظاهرات گسترده در مغرب در حمایت از غزه و مخالفت با سازش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر «رباط» پایتخت مغرب امروز (دوشنبه) شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین ادامه روابط رسمی میان مغرب و این رژیم بود.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، هزاران نفر در مسیرهای منتهی به ساختمان پارلمان دست به تظاهرات زدند و سپس با تجمع در مقابل پارلمان شعار دادند: «کشتار را متوقف کنید»، «سازش خیانت است»، «سفارت‌خانه و سفیر [اسرائیل] نمی‌‌خواهیم»، آن‌ها سپس پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

این تظاهرات به دعوت نهاد «اقدام ملی برای فلسطین» و «جبهه مغربی برای فلسطین» برگزار شد و «احمد ویحمان» رئیس گروه «دیده‌بان مغربی برای مبارزه با سازش» در جمع تظاهرات‌کنندگان گفت که حاضرین آرای مردم مغرب را نمایندگی می‌کنند، مردمی که مخالف سازش و حامی فلسطین هستند.

او تأکید کرد: «مردم مغرب بر موضع خود ایستاده است و کسانی که موضع مغربی‌ها را در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با سازش را دوست ندارند، دنبال ملت دیگری برای خود بگردند».

 

 

همزمان با رباط، تعداد دیگری از شهرهای مغرب نیز شاهد تظاهرات ضد اسرائیلی بود.

پیش از این، «گروه اقدام ملی برای فلسطین» در مغرب، طوماری را به امضای هزاران نفر رساندند که در آن از «عزیز اخنوش»، نخست وزیر این کشور خواسته شده بود تا توافقنامه‌های عادی سازی روابط با اسرائیل را لغو کرده و دفتر ارتباطات اسرائیل در رباط و متقابلا دفتر ارتباطات مغرب در تل آویو را تعطیل کند.

مغرب در سال ۲۰۲۰ بر سر تقویت روابط با رژیم صهیونیستی توافقی را با واسطه‌گری دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا منعقد کرد؛ در راستای این توافق واشنگتن حاکمیت مغرب بر منطقه مورد مناقشه صحرای غربی آفریقا را به رسمیت شناخت. رباط و تل‌آویو هنوز عادی‌سازی روابط را تا مرحله تاسیس سفارتخانه پیش نبرده‌اند، اما چندی پیش یک پیمان همکاری نظامی امضا کردند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول