اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری نشست نقد و بررسی آثار چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم

نشست نقد و بررسی آثار چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم با حضور جمعی از فیلم‌سازان و علاقه‌مندان در سینما ونوس برگزار شد.

برگزاری نشست نقد و بررسی آثار چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سینما ونوس قم در آخرین روز برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر میزبان برگزاری نشست نقد و بررسی آثار جشنواره با حضور جمعی از علاقه‌مندان سینما بود.

در ابتدای این جلسه حمیدرضا منتظری منتقد و مدرس سینما در سخنان کوتاهی، به‌مرور اجمالی آثار اکران شده در جدول اکران سینما ونوس قم پرداخت و به برخی نکات فنی و ساختاری مهم و همچنین جنبه‌های محتوایی و تحلیلی این آثار اشاره و در ادامه از «سعید نجاتی» دعوت کرد به‌عنوان یک سینماگر قمی و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌کوتاه از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر نظرات خود را درباره فیلم‌های جشنواره با حضار در میان بگذارد.

در این جلسه به ترتیب آثار «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی‌حسینی، «آپاراتچی» قربانعلی طاهرفر، «آغوش باز» بهروز شعیبی، «شکار حلزون» محسن جسور، «قلب رقه» خیرالله تقیانی‌پور، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «آبی روشن» به کارگردانی بابک لطفی‌خواجه‌پاشا، «پرویزخان» علی ثقفی، «مجنون» مهدی شامحمدی، «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز و «تابستان همان سال» محمود کلاری مورد بحث و بررسی توسط فیلم‌سازان قرار گرفتند.

در بخش دیگری از این برنامه حمیدرضا منتظری تماشای دقیق آثار جشنواره‌ها را برای فیلم‌سازان و هنرجویان مهم دانست و بیان کرد: خیلی خوشحالم که در این دوره از جشنواره حضور پررنگ هنرجویان سینما و فیلم‌سازی در کنار سینماگران شهر قم شاهد بودیم و از دیدگاه من تماشای آثار در جشنواره از دو جهت اهمیت دارد، اول اینکه جشنواره به‌هرحال یک ویترین و رویداد سینمایی برای خانواده سینماست و حضور در این رویداد برای اعضای این خانواده اهمیت دارد، دوم اینکه تماشای دقیق آثار در کنار هم و بررسی و مقایسه نقاط قوت و ضعف آثار می‌تواند به افزایش درک زیبایی‌شناسی هنرجویان و دانشجویان سینما هم از جنبه فنی و هم از منظر محتوایی کمک کند.

در ادامه جلسه «سعید نجاتی» بعد از پرسش و پاسخ با حاضرین جلسه پیرامون برخی فیلم‌ها، درباره حضور نام‌ها و چهره‌‌های قمی در بین عوامل همکار در جشنواره ابراز خوشحالی کرد و افزود: برای «علی ثقفی» کارگردان فیلم «پرویز خان» که سال‌های قبل در قم کار می‌کرد آرزوی موفقیت می‌کنم و همچنین دیگر افرادی که چه به‌عنوان بازیگر و چه به‌عنوان عوامل فنی در تیم تولید حضور داشتند آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم شرایط حمایت رشد و حمایت از سینما در شهر قم به شکلی پیش برود که در آینده شاهد حضور سینماگران بیشتری از شهر قم در بین عوامل حرفه‌ای سینمای ایران باشیم.

نجاتی در ادامه به‌ضرورت تلاش فیلم‌سازان برای تولید فیلم و قدم نهادن در مسیر آزمون‌وخطا در عرصه فیلم‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: آینده سینما در دست آن دسته از نسل جوان امروز است که هوشمندانه از حاشیه به دور باشند و آگاهانه به تماشای آثار بنشینند و مسیر و جایگاه خود را در این مسیر دشوار سینما پیدا کنند.

این فیلم‌ساز قمی در پایان با اشاره به اهمیت آموزش در سینما اشاره کرد و بیان داشت: به همه فیلم‌سازان جوانی که در مسیر آموزش سینما هستند و می‌خواهند در این مسیر بمانند و ادامه دهند توصیه می‌کنم، تولید فیلم را اولین و مهم‌ترین هدف خود در این عرصه قرار دهند و از حاشیه‌ها دوری کنند، چراکه مهم‌ترین کار فیلم‌ساز ساخت فیلم است و فیلم‌ساز در همه‌جا با فیلم‌هایش شناخته می‌شود.

چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در سینماهای ونوس، تربیت و بازارشهر قم برگزار شد.

پایان پیام/ 78041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول