اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح پروژه ۳۰۰ هکتاری آبیاری نوین در سرولایت نیشابور

رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور گفت: پروژه ۳۰۰ هکتاری آبیاری نوین در شهر ینگجه بخش سرولایت نیشابور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه ۳۰۰ هکتاری آبیاری نوین در سرولایت نیشابور

علی مبارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: یکی ازاولویت‌های مهم جهادکشاورزی در خصوص بهره‌وری آب می‌باشد و در این راستا از سال ۹۸ کار اجرایی پروژه آبیاری نوین تلفیقی (شامل کم فشار، انتقال آب با لوله وتحت فشار) در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد ینگجه بخش سرولایت شروع شد. 

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور افزود: این پروژه درسطح ۲۷۰ هکتار آبیاری کم فشار و ۳۰ هکتار آبیاری پرفشار با اعتباری بالغ بر ۲ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان در قالب ۲ پروژه اجرا شده است.

وی بیان کرد : در این پروژه که به همت مردم و اعتبارات دولتی به بهره‌برداری رسید حدود ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری وحدود ۷۰۰ هزار متر مکعب درسال بهره‌وری مصرف آب افزایش داشته است.

مبارکی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه و برای تامین امنیت غذایی ، صیانت از منابع آب و افزایش بهره‌وری آن اهمیت ویژه‌ای دارد. از این رو احیاء، مرمت و بازسازی قنوات در مقابله با کم آبی در این بخش مورد توجه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول