اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

برنامه‌های جدید صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد

مدیر عامل موسسه صبا گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته داریم و بنا داریم برنامه‌های مفصلی برای بازنشستگان داشته باشیم.

برنامه‌های جدید صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی و ارائه کتاب تغییرات ساختاری سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران و پیامدهای آن در نظام حمایتی و بازنشستگی در موسسه راهبردی بازنشستگی صبا با حضور مجید کوششی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، محمد سلیمانی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و فاطمه ترابی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست مصطفی صالحی راد مدیرعامل موسسه راهبردی صبا به برخی فعالیت‌های موسسه راهبردی صبا اشاره کرد و گفت: این موسسه از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده و تا سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های پژوهشی خود را ادامه داده است اما در ابتدای دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ موسسه در تولید و فعالیت‌های پژوهشی گام جدیدی را برداشت.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدید موسسه راهبردی صبا در زمینه زنجیره تخصصی دانش در حوزه بازنشستگی و بهره‌مندی از جامعه نخبگان کسب و کارهای صندوق‌ها در حوزه بازنشستگی مولدسازی و شایسته گزینی مدیران است.

صالحی راد با بیان اینکه در نظر داریم دهه شصتی‌ها در حوزه های نوآوری در حوزه بازنشستگی را تعریف کنند عنوان کرد: پس از پایان ماه مبارک رمضان استارت آپ در حوزه نوآوری را خواهیم داشت.

مدیرعامل موسس راهبردی صبا با اشاره به رونمایی از کتاب تغییرات ساختاری سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران و پیامدهای آن در نظام حمایتی و بازنشستگی گفت: بر اساس نظریه این کتاب قرار نیست که دیگر بازنشسته در خانه بماند و باید از نیروی مولد بازنشستگان به نیروی بازنشسته خانه نشین تبدیل شود چرا که آنها دغدغه هویتی در دوران سالمندی را دارند ما ایده‌ها را جمع آوری کرده‌ایم و با کمک جامعه نخبگانی به دنبال ایجاد زیرساخت‌هایی در این حوزه هستیم.

مدیرعامل موسسه راهبردی صبا گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته داریم و بنا داریم برنامه‌های مفصلی برای بازنشستگان داشته باشیم.

به گزارش فارس، کتاب تغییرات ساختاری سنی و سالخوردگی جمعیت در ایران و پیامدهای آن در نظام حمایتی و بازنشستگی به موضوعاتی مانند نظریات جمعیتی و اقتصاد جمعیت، ملاحظات ورشی درباب تحقیق و اده ها، تجزیه نرخ رشد خام جمعیت به نرخ های رشد ویژه سنی و ارزیابی و تجلیل پویایی های جمعیت شناسی اقتصادی و پیامدهای سالخوردگی جمعیت در اقتصاد نسلی اشاره کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول