اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده آمریکایی: واشنگتن در حال تامین مالی کوچ اجباری فلسطینیان است

نماینده ایالت میسوری در مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در سخنانی اذعان کرد که این کشور در حال تامین مالی عملیات کوچ اجباری فلسطینیان از غزه است.

نماینده آمریکایی: واشنگتن در حال تامین مالی کوچ اجباری فلسطینیان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کوری بوش» نماینده ایالت میسوری آمریکا روز دوشنبه خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه شد.

وی در پیامی در پایگاه اجتماعی اکس در واکنش به اظهارات اخیر نتانیاهو درباره کوچ فلسطینیان از رفح برای توسعه عملیات زمینی در این منطقه یادآوری کرد که حدود نیمی از ساکنان غزه به رفح رفته‌اند و هیچ جایی برای رفتن به آنجا ندارند.

وی در ادامه سخنانش با انتقاد از آمریکا گفت که واشنگتن در حال تامین مالی عملیات کوچ گروهی فلسطینیان و کشتار آنها است.

کوری بوش از کشورش خواست تا انسانیت را احیا کرده و به تبانی پایان دهد و رسیدن به آتش‌بس دائمی و فوری در غزه را فراهم کند.

این در حالی است که شمار قربانیان حمله بامدادی امروز دوشنبه (۱۲ فوریه) رژیم صهیونیستی به رفح به بیش از صد شهید و ده‌ها مجروح رسیده است. امری که موید نگرانی سازمان ملل و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای، درباره حمله زمینی نظامیان اسرائیلی به این شهر مملو از آوارگان فلسطینی است که به اجبار همین نظامیان از مناطق مختلف غزه به این منطقه پناه آورده‌اند.

حمله ناگهانی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه و در مرز مصر، سکوت شکننده این شهر را در هم شکست و وحشت ساکنان و آوارگان فلسطینی ساکن این شهر را برانگیخت. آنها با صدای جنگنده‌های اسرائیلی که محله «الشابوره» واقع در مرکز و چندین منطقه در شرق شهر را هدف قرار دادند، بیدار شدند. پس از آن بود که صدای تیراندازی شدید به گوش رسید، امری که نشان‌دهنده درگیری شدید نیروهای مقاومت با نظامیان اسرائیلی بود که قصد پیشروی در داخل شهر را داشتند. 

این نخستین حمله اسرائیل به رفح پس از تهدیدهای مکرر چند هفته‌ای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو علیه این شهر بود. شهری که در حال حاضر میزبان حدود ۱.۴ میلیون نفر (نیمی از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری نوار غزه) است. آوارگان فلسطینی که به اجبار نظامیان اسرائیلی به رفح پناه برده‌اند در جای جای این شهر خیمه زده‌اند و برخی نیز در پناهگاه‌ها و سرپناه‌های موقت ایجاد شده در شهر، ساکنند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول