اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمپبل رسما جانشین وندی شرمن شد

کورت کمپبل که در رسانه‌های آمریکا به دلیل نقشش در سیاست‌های حوزه قاره آسیا «سزار آسیا» لقب گرفته، از امروز دوشنبه به عنوان معاون جدید وزیر امور خارجه این کشور کار خود را شروع کرد.

کمپبل رسما جانشین وندی شرمن شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کورت کمپبل» امروز دوشنبه به عنوان مقام شماره دو وزارت امور خارجه آمریکا سوگند یاد کرده و پس از گذشت بیش از شش ماه از کناره‌گیری «وندی شرمن» از معاونت وزارت خارجه آمریکا رسما جانشین وی شد.

کورت کمپبل ۶۶ ساله شش روز پیش توانست در رای‌گیری در مجلس سنا با ۹۲ رای مثبت در برابر ۵ رای منفی سناتورها، به عنوان نفر دوم وزارت خارجه آمریکا تایید شود.

 به نوشته پایگاه «ایندین اکسپرس»، کمپبل قبل از انتصاب در این سمت به عنوان معاون دستیار رئیس جمهور آمریکا و هماهنگ کننده امور «هند-اقیانوسیه» در شورای امنیت ملی این کشور خدمت کرده است.

کورت کمپبل ۶۶ ساله در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای تایید صلاحیتش ، ایران را «دشمن راهبردی» و «متخاصم» خواند، با مشروط کردن کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی مخالفت کرد و همچنین خواستار تقویت کمک نظامی به اوکراین در جنگ با روسیه شد.

کمپبل در ژوئن 2009 در دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهور اسبق، به عنوان دستیار امور شرق آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه منصوب شد و در این سمت نقشی کلیدی در استراتژی به اصطلاح «چرخش به سمت آسیا» ایفا کرد. «وندی شرمن» که کمپبل امروز جانشینش شد، مرداد ۱۴۰۲ از قائم مقامی وزارت خارجه آمریکا کنار رفته بود و این منصب با سرپرستی «ویکتوریا نولاند» اداره می‌شد.

کمپبل در رسانه‌های آمریکایی شامل واشنگتن‌پست لقب «سزار آسیا» را پیدا کرده و سابقه فعالیت زیادی نیز در اندیشکده‌های مختلف آمریکایی داشته از جمله به عنوان معاون رئیس «مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک» و همچنین معاون اجرایی و بنیانگذار «مرکز امنیت آمریکای جدید» خدمت کرده است.

او همچنین در دوران دولت «بیل کلینتون»، رئیس جمهور دموکرات اسبق آمریکا هم به عنوان مدیر «دفتر دموکراسی» در شورای امنیت ملی کار کرده است.

پایان پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول