اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

شب اول از سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر چطور گذشت؟

ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و با همراهی محمد معتمدی در شب اول سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت بر روی صحنه رفت.

شب اول از سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر چطور گذشت؟

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، پس از اجرای بانوان گروه نهال در ظهر روز اول جشنواره ۲۳ بهمن، ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان با همراهی گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان و همراهی محمد معتمدی به عنوان خواننده ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت به اجرا پرداختند.
در کنسرت ارکستر ملی ایران که با استقبال مخاطبان همراه بود، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین سمیعی مدیر کل دفتر موسیقی، محمد الهیاری مدیرعامل بنیاد رودکی و رضا مهدوی دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به تماشای این کنسرت نشستند.

همچنین در این اجرا مازیار ظهرالدینی به عنوان کنسرت مایستر، ارکستر ملی موسیقی ایران را همراهی می‌کند.

قطعه «تهران» به آهنگسازی و تنظیم همایون رحیمیان با همراهی گروه کر اولین قطعه اجرایی این کنسرت بود. «کویر» به خوانندگی و آهنگسازی محمد معتمدی و تنظیم افشین عزیزی قطعه بعدی ارکستر ملی ایران بود.
«ناله شبگیر» به خوانندگی محمد معتمدی، با آهنگسازی پرویز یا حقی و تنظیم امیر حسین طایی، قطعات «بویر احمدی» و «پیروزی» با همراهی گروه کر و آهنگسازی و تنظیم همایون رحیمیان از دیگر اجراهای این گروه بود.

همچنین قطعه «روشنی روی تو»، «آسمان خدا»، «سوگند»، «تکیه گه خیال» به خوانندگی محمد معتمدی بر روی صحنه اجرا شد.  قابل ذکر است قطعه «روشنی روی تو» دوبار اجرا شد.

در پایان قطعه «ای ایران» با همراهی محمد معتمدی و گروه کر بنیاد رودکی با آهنگسازی روح‌الله خالقی و تنظیم گلنوش خالقی اجرا شد که حضار ایستاده به تماشای این قطعه ایستادند و در پایان به تشویق پرداختند .
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول