اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت دانمارک از آژانس پناهندگان سازمان ملل

دانمارک بار دیگر موضع حمایتی خود را از آژانس پناهندگان سازمان ملل تکرار و بر لزوم تداوم کمک‌ها به این سازمان جهت فعالیت‌های بشردوستانه در غزه تاکید کرد.

حمایت دانمارک از آژانس پناهندگان سازمان ملل

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دانمارک موضع خود را مبنی بر اینکه وجود آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی جهت حمایت از غیرنظامیان نیازمند در غزه حیاتی است، بار دیگر تکرار کرد.

دن یورگنسن، وزیر همکاری توسعه و سیاست جهانی آب و هوای دانمارک در دیدار با فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا در پی اتهامات مطرح شده علیه کارکنان سازمان ملل در زمینه دست داشتن در حملات ۷ اکتبر علیه رژیم صهیونیستی عنوان کرد تلاش برای بازگرداندن اعتماد و بی طرفی سازمان ملل جهت اطمینان از روند بررسی کامل و شفاف در این رابطه ضروری است.

وی با اتخاذ موضعی خلاف جهت موضع رژیم صهیونیستی در مورد آنروا، آن را برای حمایت از غیرنظامیان غزه ضروری و حیاتی دانست.

بر خلاف کشورهایی که تحت تاثیر اتهامات مطرح شده علیه کارکنان سازمان ملل، کمک‌های مالی خود را به آنروا به حالت تعلیق درآورده‌اند، دانمارک عنوان کرده است که بودجه درنظرگرفته شده برای آنروا را متوقف نمی‌کند. زیرا که این اقدام منجر به تسریع درگیری‌ها در نوار غزه خواهد شد.

لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک هم عنوان کرده است که این کشور کمک‌های مالی برنامه‌ریزی شده خود را طبق برنامه در ماه مارس به آژانس سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

به اعتقاد وی، مجازات دسته‌جمعی غزه راهی برای حل بحران پیچیده کنونی در منطقه نیست. وی چنین اقدامی را علیه آنروا به عنوان سازمانی با ۳۰ هزار نیرو که ۱۳ هزار نفرشان در غزه هستند، وحشتناک توصیف کرده است.

تحت تاثیر اتهامات رژیم صهیونیستی علیه کارکنان آنروا، ۱۶ کشور کمک‌های مالی خود را به این آژانس به حالت تعلیق درآورده‌اند و عنوان کرده‌اند که تا زمان تکمیل روند تحقیقات در این حوزه هیچ کمکی به آنروا نخواهند کرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول