اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جدیدترین آمار پنتاگون از مجروحان آمریکایی در غرب آسیا

پنتاگون در بحبوحه جنگ غزه آماری از سربازان مجروح خود در پایگاه‌های نظامی‌اش در منطقه غرب آسیا ارائه کرد.

جدیدترین آمار پنتاگون از مجروحان آمریکایی در غرب آسیا

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی جدید تعداد تلفات نیروهای آمریکایی‌اش در خاک عراق، سوریه و اردن از تایخ ۱۸ اکتبر تاکنون را ۱۸۶ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، همزمان با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تاریخ ۷ اکتبر، پایگاه‌های نظامی آمریکا نیز در خاک سوریه و عراق  و اردن با هواپیماهای بدون سرنشین و راکت‌ها هدف قرار گرفته‌اند.

پنتاگون تعداد مجروحان سربازان آمریکایی در خاک مناطق مذکور را حدود ۱۸۶ نفر عنوان کرده است و پیت نگوین، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفته است بیش از ۱۳۰ نفر از این ۱۸۶ نفر دچار آسیب مغزی شده‌اند.

از زمان تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تاریخ ۷ اکتبر سال گذشته، پایگاه‌های نظامی آمرکیا در سوریه و عراق هدف هواپیماهای بدون سرنشین و حملات راکتی قرار گرفته‌اند. بیشترین میزان حملات در پادگان التنف آمریکا در خاک سوریه انجام گرفته شده است.

پس از این پایگاه‌های نظامی دیگری در شهر المالکیه در نزدیکی مرز عراق، شهر الشدادی در استان الحسکه و استان دیرالزور هدف حمله قرار گرفته‌اند. وزارت دفاع آمریکا پیش‌تر عنوان کرده بود که حمله به پایگاه‌های نظامیانش در عراق و سوریه و اردن را در زمان و مکان مناسبی پاسخ خواهد داد.

تنش‌ها در منطقه همزمان با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه اوج گرفته است. از زمان حملات این رژیم به نوار غزه دست کم ۲۸ هزار و ۳۴۰ نفر کشته شده‌اند و ۶۷ هزار و ۹۸۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

طبق گزارشات سازمان ملل نیز تاکنون حملات رژیم صهیونیستی بیش از ۸۵ درصد از جمعیت غزه را تحت تاثیر کمبود شدید آب سالم، غذا و دارو آواره کرده است و همچنین به ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه نیز آسیب جدی وارد کرده است.

پایان پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول