اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

چمران: اتوبوسی نمی خواهیم که در کنار خیابان خراب شود

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اتوبوس با کیفیت می خواهیم، گفت: اتوبوسی نمی خواهیم که در کنار خیابان خراب شود.

چمران: اتوبوسی نمی خواهیم که در کنار خیابان خراب شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز 24 بهمن 1402  در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف نرخ عوارض نوسازی،  گفت: باید وزارت کشور ابتدا اقداماتی می کرد و بعد شهرداری لایحه را می فرست  که قدری دیر شد.

وی در خصوص کیفیت اتوبوس های تولید داخل، گفت: اگر شرکت های اتوبوسرانی اتوبوس با کیفیت و با قیمت مناسب تولید کنند، خریداری می کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در مباحث مالی و ملکی (شهرداری و خودروساز)دخالت نمی کنیم، گفت: اختلاف زیادی بین قیمت اتوبوسی که خودورساز می گوید با اتوبوس های وارداتی وجود دارد.

چمران بیان کرد: ما اتوبوسی می خواهیم که کنار خیابان خراب نشود تا مردم معطل شوند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه گردشگری در سئول و غرفه داشتن شهرداری در این نمایشگاه، گفت: البته شهرداری توضیحاتی داد اما بنده به این نمایشگاه نمی روم و به دیگران هم اعلام کردیم نروند.

چمران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نمایشگاه های هم در مصلی تهران برگزار می شود، گفت: در همه جا نمایشگاه برگزار می شود حتی در منطقه 22 هم این اقدام صورت می گیرد.

 گفته‌های شهردار تهران در خصوص کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی آشفته شدند

بر اساس این گزارش، مهدی پیرهادی در جلسه علنی شورا گفت:۲۲ بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران افتتاح شد و شهرداری قول داده تعداد بازارهای میوه و تره بار شهر تهران را تا پایان این دوره مدیریت شهری به ۱۰۰ بازار برساند.

وی با بیان اینکه قطعا این وعده را پیگیری می کنیم، گفت: باید مردم طعم کیفیت بالای محصولات و قیمت مناسب را در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران احساس کنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه  افرادی از گفته‌های شهردار تهران در خصوص کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی آشفته شدند، گفت: این مباحث هیچ خللی در اقدامات شورا و مدیریت شهری ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: بی تردید افرادی که باید ببینند و بدانند مردم هستند که مردم قطعا به این نتیجه خواهند رسید که چه کسانی خادم آنها هستند و چه کسانی به آنها خیانت می‌کنند.

حضور حماسی مردم در  راهپیمایی 22 بهمن

در ادامه جلسه  مهدی اقراریان عضو شورا شهر تهران به حضور مردم در  راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت:  قطعا این حضور حماسی، اقتدار آفرین و امنیت بخش است. باید از عزیزانی که به دلیل گمنامی، در صحن شورا فرصت تقدیر از آنها فراهم نمی‌شود قدردانی کنیم.

به گفته عضو شورای شهر تهران، دشمن تمام تلاش خود را بکار گرفت تا راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در نقاط مختلف کشور را با مشکل مواجه کند اما زحمت و تلاش نیروهای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی زمینه ساز برگزاری با شکوه این راهپیمایی را فراهم کرد.

وی همچنین در خصوص بررسی لایحه عوارض ساختمانی در شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوعی که امروز در دستور کار شورا قرار گرفته است باید با نگاه به سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های جوانی جمعیت مورد بررسی قرار گیرد؛ امیدواریم تصمیم امروز شورا به گونه‌ای باشد که موجب یاری مردم تهران و حل مشکلات آنها شود.

 زمان قانونی ارسال لوایح به شورا رعایت شود

همچنین نرجس سلیمانی  در جلسه امروز با اشاره به روز پاسدار گفت: این روز را به خواهران و برادران سپاهی و مردم ایران که چنین فرزندانی را تربیت کرده اند، تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه براساس قانون درآمد پایدار عوارض و بهای خدمات تا پایان آذرماه تصویب می شود، گفت: این موضوع در آذرماه ابلاغ شده و شهرداری باید دستورالعمل وزارت کشور را مورد توجه قرار می داد اما لوایح ارسالی براساس دستورالعمل سال قبل است.

سلیمانی ادامه داد: شهرداری ضمن رعایت زمان قانونی ارسال لوایح به شورا به این دستورالعمل ها در تدوین لوایح توجه لازم را داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول