اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بیمه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن اشاره به گسترش چتر بیمه در کشور گفت: مسئله بیمه در سال‌های اخیر فراگیری بیشتری داشته و به صورت خاص شامل مادران و به ویژه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان ۷ سال اول زندگی و همچنین بیمه درمان ناباروری شده است.

بیمه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، هدف کلی این نشست بررسی راهکارهای مشترک ارتقای سلامت زنان و خانواده و اهداف اختصاصی آن بررسی آخرین وضعیت شاخص ها، برنامه ها و دستاوردهای سلامت زنان، بررسی مهمترین چالش‌ها و تهدید کننده‌های سلامت زنان در کشورهای عضو و بررسی مهم‌ترین رویکردها و برنامه‌های آتی و چشم انداز سلامت زنان در سطح منطقه است.

برگزاری پنل های تخصصی در خصوص بررسی آخرین وضعیت شاخص ها، برنامه ها و دستاوردهای سلامت زنان، بررسی مهمترین چالش‌ها و تهدید کننده‌های سلامت زنان در کشورهای عضو و بررسی مهمترین رویکردها و برنامه های آتی و چشم انداز سلامت زنان در سطح منطقه، دیگر بخش‌های این نشست سه روزه خواهد بود.

گفتنی است، سازمان جهانی بهداشت به عنوان عضو اصلی دبیرخانه گروه پنج، ضمن دعوت از مشاوران با تجربه در زمینه سلامت زنان نسبت به احصای کلیه شاخص‌های سلامت زنان در سطح منطقه و ارائه آن در نشست اقدام خواهد کرد.‌

محمدحسین نیکنام از برگزاری این اجلاس با محوریت "سلامت زنان و خانواده" خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم شاهد جلسات منظم و پیاپی و تعمیق حس همکاری بین کشورهای عضو گروه پنج هستیم.

وی شعار این اجلاس را برگرفته از آیه دوم سوره مائده دانست و با یادآوری آیات و روایاتی درباره تعاون و همکاری و یاری رساندن به مردم و مسلمانان، تصریح کرد: همانطور که تعاون و کمک به هم‌نوع و یاری رساندن مسلمانان لازم است، پرهیز از کمک به ستمگران و سکوت نکردن در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس هم ضروری است.

رییس دبیرخانه گروه پنج ادامه داد: تلاش و برنامه ریزی زیادی برای برگزاری این اجلاس صورت گرفته است و امیدواریم نتایج اجلاس و سه پنل و میزگرد‌های تخصصی سلامت جسمی، روانی و معنوی در این اجلاس منجر به ارتقای سلامت در منطقه به ویژه سلامت بانوان شود.

انسیه خزعلی در این مراسم با اشاره به تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت در دولت مردمی، یادآور شد: مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان شان تا پایان ۵ سالگی، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی با تقدیر از وزارت بهداشت به دلیل پوشش بیمه درمان ناباروری، تاکید کرد: تامین بهداشت و آموزش به زنان و مادران باردار نیز اهمیت ویژه ای دارد؛ بگونه ای که ۹۹ خدمت رایگان به مادران باردار در نظام سلامت ارائه می شود و از سوی دیگر ارائه مشاوره های تلفنی و غربالگری های متعدد برای زنان و مادران باردار و نوزادان شان موجب حفظ سلامت آنها شده است.   

به گفته معاون رییس جمهور غربالگری و پایش بیماری ها برای زنان در سنین میانسالی به ویژه  در مورد بیماری های قلبی، عروقی، سرطان و سلامت روان، مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر یکی از اقدامات دولت برای تقویت نشاط، تحرک و تفریح بانوان، ایجاد پارک های بانوان و زیرساخت های ورزشی در سراسر کشور بوده است.

وی از کاهش قابل توجه مرگ و میر مادران باردار به عنوان یکی از موفقیت های کشورمان یاد کرد و گفت: مرگ و میر مادران باردار از ۲۴۵ در هر صد هزار در دوران قبل از انقلاب به ۲۳ در هر صد هزار تولد زنده کاهش یافته است. همچنین مرگ و میر نوزادان از ۱۱۰ در هر هزار تولد زنده در دوران قبل از انقلاب به ۸ در هر هزار تولد زنده کاهش یافته که اینها بخشی از دستاوردهای کشورمان در تامین سلامت جامعه بوده است.

خزعلی با بیان اینکه ‌‌مهمترین مطلبی که باید در سطح بین الملل به عنوان یک اتحادیه به آن بپردازیم مسئله خانواده و جلوگیری از رواج خانواده های انحرافی و تعاریف انحرافی برای خانواده است، افزود:  ‌‌باید تلاش کنیم خانواده و محیط را از ویروسی که در کشورهای غربی موجب به خطر افتادن سلامت جسمی، روانی و معنوی خانواده شده، واکسینه کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول