اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

برگزاری تریبون‌های آزاد در دانشگاه تهران فقط با یک خط قرمز

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از برگزاری تریبون‌های آزاد در این دانشگاه خبر داد و گفت: خط قرمز ما فقط یک کلمه است که توهین نباشد‌؛ هر نقدی مجاز است فقط توهین نباشد.

برگزاری تریبون‌های آزاد در دانشگاه تهران فقط با یک خط قرمز

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مهدی شهبازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران صبح امروز در نشست خبری نخستین جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران، گفت: سال گذشته و سال پیش رو را در شرایطی سپری کردیم که رخدادهای ویژه ای در دانشگاه رخ داد، تلاش کردیم پویایی و تحرک در دانشگاه رخ دهد.

وی افزود: بنا داشتیم تشکل ها و انجمن های دانشجویی حمایت و تسهیلات بیشتری برای برنامه ها در اختیارشان قرار بگیرد تا دانشجویان موتور حرکت عمومی دانشگاه باشند یکی از موضوعات فرهنگ و معاونت فرهنگی اجتماعی که از سال گذشته و امسال به صورت ویژه مدنظر بود این بود که علم برای علم است و علم باید برای حل مساله و چالش ها اتفاق بیفتد.

شهبازی ادامه داد: در حوزه فرهنگی برنامه های ویژه ای در ۱۶ آذر روز دانشجو داشتیم و حالا موضوع انتخابات را پیش رو داریم که تلاش میکنیم گفتمان های خوبی صورت بگیرد، بحث گفتمان کلید واژه ای است که دانشگاه در دستور دارد. همچنین شاهد تریبون های آزاد در دانشگاه حول محورهای انتخابات خواهیم بود.

معاون دانشگاه تهران اضافه کرد: هفته آینده ۲ خانه گفت و گو با حضور اساتید، دانشجویان و اقشار سیاسی و علمی خواهیم داشت.

وی به خط قرمزها در تریبون آزاد اشاره کرد و گفت: خط قرمز ما فقط یک کلمه است که توهین نباشد‌ هر نقدی مجاز است فقط توهین نباشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: در حوزه های مختلف جسارت و بلوغ کافی دیده شده است، اما در حوزه فرهنگی اینگونه نیست؛ بنابراین با لطف وزیر علوم نخستین آیین نامه سرآمدان فرهنگی دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و این حوزه مهم که بخش مهمی از دانشگاه است که مورد غفلت قرار گرفته است.

وی گفت: همکاری اثر بخشی آموزشی، پژوهشی، بین‌المللی و مشاوره‌ای استادان در بخش فرهنگی مهم است. برای ما حضور ۱۰۰ درصدی اساتید در خوابگاه‌ها و مراکز مشاوره برای تحکیم خانواده و حمایت از قانون جوانی جمعیت مهم است.

شهبازی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نشریه دانشجویی در تخصص‌های مختلف در دانشگاه تهران فعال است. نکته مهمی که امسال دانشگاه شروع کرده رفع مشکلات ازدواج، فقر اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی است که بزرگترین مشکل جامعه فقر اقتصادی است. با تغییر در دروس دانشجویان و در نظر گرفتن یادگیری تجربی تلاش شده تا دانشجویان با فعالیت در پارک‌های علم و فناوری و صنعت بتوانند مهارت‌هایشان را ارتقا دهند تا با افزایش انگیزه و اعتماد به نفس مشکل اشتغال را حل کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به کلان پروژه‌هایی مانند آلودگی هوا، هوافضا، محیط زیست، آب و پتروشیمی که نیازمند تمدن کشور است ورود کرده و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم د اشت.

وی گفت: اثر گذاری استادان یک معیار ضروری برای ارزیابی پرونده‌ها و آیین‌نامه است. یکی از مباحثی که برایمان مهم این است که اعضای هیأت علمی بتوانند در حوزه‌های مختلف جایگاه تخصصی داشته باشند. همچنین اردوهای جهادی بزودی فعال می‌شوند تا به صورت جدی دنبال شود.

شهبازی افزود: ارزیابی تعالی و منش استادی را مورد تأکید قرار داده‌ایم و کنشگری جمعی استادان هم بحث مهمی است. قائل به این هستیم که استادان در فضای رسانه و اجتماعی کنشگر فعال و فرهنگی داشته باشند؛ همچنین کنشگری فرهنگی نیز پیرامون بحث فرهنگ‌سازی است که طراحی سامانه و پلتفرم‌ها را برای اساتید به همراه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اضافه کرد: کنشگری در عرصه جهاد تبیین هم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در دستور کارمان قرار دارد.

وی گفت: در بحث خیران و بنیاد حامیان نیز موضوع فرهنگ‌سازی برای ما مهم است ؛ همچنین برای ما ارزش‌گذاری تعداد خیران مهم است نه سرمایه‌ای که با خود به همراه دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول