اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحریم نمایشی انگلیس ضد اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه

وزارت خارجه انگلیس می‌گوید که شهرک‌نشینان افراطی رژیم صهیونیستی را به دلیل خشونت‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرده است.

تحریم نمایشی انگلیس ضد اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ در حالی که حمایت‌های انگلیس از حملات اسرائیل به غزه به رغم تلفات شدید غیرنظامیان ادامه دارد، لندن می‌گوید که در حمایت از صلح، «چهار شهرک‌نشین افراطی» را تحریم می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس دیوید کامرون دوشنبه (دیروز) بعد از ابراز نگرانی درباره حملات به رفح که آخرین پناهگاه بیش از یک میلیون آواره غزه است، گفت اسرائیل باید قبل از هر اقدام بیشتر، به شکل جدی فکر کند. به گفته مقام‌های فلسطینی، ۶۷ نفر در این حملات کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که چهار شهرک‌نشین افراطی اسرائیلی را تحریم می‌کند؛ افرادی که علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی دست به خشونت زده‌اند. این تحریم‌ شامل محدودیت‌های مالی و مسافرتی است.

 

کامرون اعلام کرد که انگلیس متعهد است «کسانی را که چشم‌انداز صلح را تضعیف می‌کنند، مورد بازخواست قرار دهد».

او در یک بیانیه تصریح کرد که «شهرک نشینان افراطی اسرائیل، اغلب با اسلحه فلسطینی‌ها را تهدید می‌کنند و آنها را مجبور به ترک سرزمینی می‌کنند که حق آنهاست. این رفتار غیرقانونی و غیرقابل قبول است. اسرائیل باید اقدامات قوی‌تری انجام دهد و خشونت شهرک‌نشینان را متوقف کند. اغلب اوقات، ما شاهد تعهدات و تعهداتی هستیم که انجام می‌شوند، اما اجرا نمی‌شوند.

به گفته وزیر خارجه انگلیس، «شهرک نشینان افراطی با هدف قرار دادن و حمله به غیرنظامیان فلسطینی، امنیت و ثبات را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تضعیف می‌کنند.

وزارت خارجه انگلیس اسامی اسرائیلی‌های تحریم شده را بدین شرح اعلام کرده است: «موشه شارویت، یینون لِوی، زِوی بار یوسف، اِلی فدرمن».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول