اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مشکلات عدیده بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج در ایلام

علی‌رغم همه دستورالعمل‌ها و حمایت دولت در راستای جوانی جمعیت، زوج‌های جوان ایلامی برای دریافت وام ازدواج با موانع بانکی مواجه هستند.

مشکلات عدیده بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، دولت‌ها موظف هستند با پرداخت تسهیلات و حمایت‌های مالی و معنوی، شرایط ازدواج را برای جوانان در راستای دکترین جوانی جمعیت مهیا کنند و این امر همواره مورد تأکید دولت‌ها بوده اما به‌رغم همه دستورالعمل‌ها و حمایت‌های دولت‌ها بازهم زوج ها برای دریافت وام با موانع ریزودرشت بانکی مواجه هستند تا شاهد صف‌های طولانی زوج ها برای دریافت وام ازدواج باشیم.

این در حالی است که زنگ خطر پیری در کشور گوش فلک را کر کرده است، پرداخت به موقع تسهیلات ازدواج می تواند کمک شایانی به زوج های جوان کند.

ترددست معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر متقاضی تسهیلات ازدواج در استان ایلام هستند.

پیش از این نیز رئیس جمهور در تیرماه به رئیس بانک مرکزی دستور داد که تا پایان تابستان صف انتظار وام ازدواج به صفر برسد اما زور رئیس جمهور هم به بانک‌ها نرسید و این دستور هم زمین ماند.

خانم یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: چند ماهی است برای وام ازدواج ثبت نام کردیم اما خبری نشده، به بانک مراجعه می کنیم، می‌گویند اعتبار نداریم. ما وام را بگیریم می.توانیم خیلی زود سر خانه زندگی‌مان برویم.

این تمام ماجرای مشکلات تسهیلات ازدواج نیست و در برخی شهرستان‌های استان ایلام، بانک هایی در سامانه برای ثبت نام وجود دارند، که آن بانک در آن شهرستان شعبه ندارد.

آقای موسوی شهروند ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با ناراحتی گفت: قیمت کالاها و اجناس در حال افزایش است و ما منتظر وام ازدواج هستیم که خریدها را انجام بدهیم اما مشخص نیست چه موقع قرار است وام را پرداخت کنند.

حال باید منتظر ماند و دید چه موقع صف های طولانی وام های ازدواج در استان ایلام و انتظار زوج‌های جوان برای تشکیل زندگی به سر خواهد رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول