اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

فیلم| شلیک موشک بالستیک دوربرد از ناو شهید مهدوی سپاه

نیروی دریایی سپاه پاسداران برای نخستین‌بار در اقدامی مبتکرانه با همکاری نیروی هوافضای سپاه توانست شناور شهید مهدوی را به موشک‌های بالستیک دوربرد خانواده فاتح با برد حداقل 1700 کیلومتری تجهیز کند.

فیلم| شلیک موشک بالستیک دوربرد از ناو شهید مهدوی سپاه

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نیروی دریایی سپاه پاسداران برای نخستین‌بار در اقدامی مبتکرانه با همکاری نیروی هوافضای سپاه توانست شناور شهید مهدوی را به موشک‌های بالستیک دوربرد خانواده فاتح با برد حداقل 1700 کیلومتری تجهیز کند.

شلیک موشک‌های بالستیک خانواده فاتح از روی شناور شهید مهدی نیروی دریایی سپاه پاسداران از دریای عمان انجام و هدف این شلیک نقطه‌ای در کویر مرکزی ایران بوده است که این موشک‌ها با ضلع 2 متری اهدافشان را اصابت قرار دادند.

این موشک‌ها داخل پرتابگرهای کانتینری روی عرشه شناور شهید مهدوی قرار داشتند؛ بزرگترین مزیت این نوع پرتابگرها اختفای کامل تا لحظه شلیک است.

 

 

 

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی با برنامه سپاه پاسداران شبکه اول سیما در این خصوص، گفت: در نیروی دریای سپاه ما چند دستاورد جدید داشتیم؛ اولین مسأله کار مشترک بین نیروی هوافضا و نیروی دریایی سپاه پاسداران بود که با شلیک یک موشک بالستیک دوربرد از روی یک ناو جنگی با موفقیت انجام گرفت و این دستاورد جدید؛ بردِ نفوذ و قدرت دریایی ما را تا هر نقطه دلخواه افزایش داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین با اشاره به سایر توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ناوهای اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها ظاهر شوند و طبیعتاً وقتی می‌توانیم از آن‌ها موشک شلیک کنیم، هیچ نقطه امنی برای قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود ندارد.

در این تصاویر 2 موشک بالستیک از داخل 2 کانتینر که به‌روی ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی نصب شده است شلیک شد و با موفقیت هدف موردنظر را منهدم کرد.

 

دو کانتینر حمل موشک روی شناور شهید مهدوی

 

گفتنی است؛ ناو شهید مهدوی اسفند سال گذشته توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی الحاق شد، این ناو یک ناو کاملا ایرانی، سنگین، چند منظوره و دور برد است.

این ناو قادر است انواع بالگرد، انواع پهپاد، شناورهای موشک انداز را حمل کند و درون خود انواع سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را جای داده است.

وزن این ناو بیش از ۲۱۰۰ تن و طول آن ۲۴۰ متر و عرض ۲۷ متر است، این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را دارا بوده و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول