اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«توکایف»: قزاقستان پل مهم ارتباطی بین شرق و غرب بوده است

رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به برگزاری مجمع بین‌المللی «آستانه» با حضور کشورهای مختلف جهان از این کشور به عنوان پل مهم ارتباطی بین شرق و غرب نام برد.

«توکایف»: قزاقستان پل مهم ارتباطی بین شرق و غرب بوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، مجمع بین‌المللی آستانه (AIF) به ریاست «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در تاریخ ر 13 تا 14 ژوئن 2024 برگزار می‌شود.

با تکیه بر موفقیت اولین مجمع در سال 2023، رویداد امسال فرصت فوق‌العاده‌ای را برای جامعه جهانی فراهم می‌کند تا بار دیگر در مواجهه با چالش‌های فزاینده امنیت، ثبات و رفاه جهانی گردهم آیند.

مجمع بین‌المللی آستانه 2024 با حضور نمایندگان بلندپایه دولتی و مدیران تجاری برگزار خواهد شد تا درباره مهم‌ترین مسائل زمان ما تبادل نظر و زمینه‌های جدید همکاری را شناسایی کنند.

با توجه به موفقیت این مجمع در سال 2023، که بیش از 5000 نماینده از بیش از 50 کشور، از جمله سران کشورها، سیاستمداران برجسته جهان، مدیران تجاری و شخصیت‌های عمومی را گردهم‌ آورد، دوباره بر 4 حوزه اصلی سیاست خارجی و امنیت بین‌المللی، توسعه و پایداری بین‌المللی، انرژی و تغییرات آب و هوایی، اقتصاد و امور مالی تمرکز خواهد کرد.

خاطرنشان می‌شود که این حوزه‌ها به عنوان محورهای اصلی یک پنل غنی دو روزه، بحث‌ها و فرصت‌های ویژه شبکه‌ای خواهند بود که هدف نهایی آن دستیابی به نتایج عملی برای احیای چندجانبه‌گرایی و فرصت‌های جدید برای مشارکت‌های دوجانبه است.

رئیس جمهور قزاقستان نیز در اظهار نظری در مورد آغاز آماده‌سازی برای دومین مجمع بین‌المللی آستانه خاطرنشان کرد: عصری که با قطبیت و چندپارگی مشخص شده است، آشفتگی‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی می‌تواند اصول اساسی همکاری و احترام متقابل را تضعیف کند.

توکایف تاکید کرد: قزاقستان از طریق مجمع بین‌المللی آستانه به حفاظت و تقویت سیستم بین‌المللی در این مقطع کلیدی کمک می‌کند.

رئیس جمهور قزاقستان ادامه داد: تحت شعار «الهام بخشیدن به مردم، متحد کردن ملل: ایجاد جهانی بهتر با هم»، این کشور قصد دارد جامعه جهانی با ارائه دیدگاه‌های جدید و راه‌حل‌های مشترک برای مهم‌ترین مشکلات پیش روی بشر امروزی دوباره انرژی ببخشد.

وی همچنین تصریح کرد که قزاقستان از دیرباز پل مهمی بین شرق و غرب بوده است.

توکایف گفت: این موقعیت استراتژیک در جهان جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی به ما این امکان را می‌دهد که بحث‌های مهمی را سازماندهی کنیم و ارتباط معنادار بین سیاست‌گذاران برجسته، مدیران تجاری و شخصیت‌های عمومی از سراسر جهان را تسهیل کنیم.

مجمع بین‌المللی آستانه 2024 نقطه عطف مهمی برای قزاقستان در صحنه جهانی است، زیرا در سال جاری این کشور ریاست چندین سازمان بین‌المللی برجسته از جمله سازمان همکاری شانگهای، کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا، سازمان کشورهای ترک، امنیت سازمان خواربار اسلامی و صندوق بین‌المللی نجات دریای «آرال» را بر عهده خواهد داشت.

در سال 2023، مجمع بین‌المللی آستانه در 8 تا 9 ژوئن در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول