اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در همدان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان از پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در بستر پیام‌رسان داخلی خبر داد و با بیان اینکه توسعه این نوع از کسب و کارها جزو برنامه دولت است گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات مخابرات از افتتاح ۲۴۴ میلیارد تومان طرح در حوزه ارتباطات در استان خبر داد و اظهار کرد: از این میزان ۱۲۸ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات دولتی و ۲۹۴ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی و اپراتورها بود.

وی با اشاره به پروژه USO وزارت ارتباطات و تخصیص اعتبار با هدف ارائه خدمات در نقاطی که اپراتورها تمایل به ارائه خدمات ندارند اما باید به مردم خدمت ارائه شود گفت: برای اینترنت ۱۰۷ پروژه روستایی ابلاغ دولتی شده که از این تعداد ۱۱ پروژه تا قبل از خرداد امسال بهره‌برداری شد، ۳۲ پروژه از خرداد تا دهه فجر اجرا شده و مابقی نیز در سال جاری مالی افتتاح می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان بیان کرد: در پروژه فیبر نوری دولت متعهد است ۲۰ میلیون خانوار را پوشش دهد که این رقم معادل جمعیت شهری کشور است، البته این مطلب بدان معناست که برای ۲۰ میلیون خانوار امکان پوشش فیبر نوری در کمتر از فاصله ۳۰۰ متری وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به وضعیت اجرای انتخابات تمام الکترونیک در ملایر با بیان اینکه در حال حاضر تمام‌نقاط شعب شهری و حتی شعب سیار روستایی ارتباط پایدار با شبکه دارند گفت: هیچ شعبه‌ای نداریم که در آزمون اولیه وصل به شبک انتخابات نباشد.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش از پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال خبر داد و با بیان اینکه توسعه این نوع از کسب و کارها جزو برنامه دولت است گفت: طبق برنامه هفتم توسعه باید این رقم به ۱۵ درصد برسد.

وی از آمادگی برای اعطای تسهیلات به فعالان این حوزه البته در بستر پیام رسان‌های داخلی سخن به میان آورد و با بیان اینکه تاکنون ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۵.۳ درصد پرداخت شده است ادامه داد: بیشترین تسهیلات اعطایی در بخش نرم‌افزار و بهبود خدمات دیجیتال بوده است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه متقاضیان برای کسب اطلاع از جزئیات این طرح می‌توانند به سایت ایران توان آفرین مراجعه کنند در پایان سخنانش اظهار کرد: در حال حاضر دوسوم پهنای باند استان استفاده نمی‌شود.

پایان پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول