اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه فلسطین: هیچ نقطه امنی در غزه برای زندگی وجود ندارد

وزیر خارجه فلسطین در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود گفت که رفح در معرض نابودی کامل همچون دیگر شهرهای باریکه غزه قرار دارد.

وزیر خارجه فلسطین: هیچ نقطه امنی در غزه برای زندگی وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی خود در برلین، خواستار تجمیع تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه شد.

او که امروز وارد آلمان شد و قرار است با دیگر مقامات این کشور نیز دیدار کند، افزود: «هیچ نقطه امنی برای زندگی در غزه وجود ندارد، هیچ مکانی نیست که از حملات آسیب ندیده باشد، شهر رفح نیز اکنون تهدید به حمله زمینی و نابودی همچون دیگر شهرها می‌شود».

ریاض المالکی تأکید کرد که بیش از ۱.۵ میلیون فلسطینی در شهر رفح تحت محاصره هستند و باید جلوی وقوع یک تراژدی دیگر در باریکه غزه گرفته شود.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان همچنین به وقایع کرانه باختری اشاره کرد و گفت که باید جلوی خشونت شهرک‌نشینان در این منطقه گرفته شود تا کرانه باختری نیز به سرنوشت غزه دچار نشده و در معرض نابودی قرار نگیرد.

او همچنین در واکنش به سخن آنالنا بائربوک در خصوص لزوم اصلاحات در تشکیلات خودگردان نیز گفت: «از سخن گفتن درباره اصلاحات در تشکیلات ابائی نداریم».

در مقابل نیز وزیر خارجه آلمان درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای به حمله زمینی به شهر رفح در جنوب غزه و طرح این رژیم برای تخلیه جمعیت آوارگان از این شهر ابراز نگرانی کرد و گفت: «اسرائیل حق دارد از خود در برابر تروریسم دفاع کند، اما این به معنای اخراج جمعیت غزه نیست».

او با بیان اینکه شهرک سازیهای اسرائیل غیرقانونی است آن را مانع بزرگی در مسیر راه حل دو دولتی خواند و به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطینی را بخشی از راه حل جامع برای درگیری و نزاع میان اسرائیل و فلسطینیان دانست.

سفر ریاض المالکی به آلمان در شرایطی انجام شده که ۱۳۰ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و تاکنون شمار شهدا به ۲۸۴۷۳ نفر رسیده است و اکنون نیز مقامات اسرائیلی از طرح عملیات زمینی در رفح سخن می‌گویند. به گفته رادیو ارتش اسرائیل طرح حمله زمینی به رفح به تصویب فرماندهان این رژیم رسیده است.

رفح در مرز مصر جنوبیترین شهر نوار غزه است که اکنون پذیرای بیش از ۱.۵ میلیون آواره از مناطق شمالی و مرکزی غزه که به دلیل تجمع زیاد چادرهای آوارگان به «شهر چادری» معروف شده است. بسیاری از آوارگان در چادرها به سرمی‌برند و شمار زیادی نیز بدون هیچ سرپناه در خیابان و بیابان شب و روز را سپری می‌کنند.

با وجود هشدارها و مخالفت‌های کشورهای جهان با عملیات زمینی در رفح و تهدیدات مصر، اما نتانیاهو روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که از این طرح عقب‌نشینی نخواهد کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول