اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آغاز احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در راستای اشتغالزایی

با حضور رئیس بسیج سازندگی کشور، پروژه دهکده اقتصاد مقاومتی در راستای آموزش و ایجاد ظرفیت برای کسب مهارت و اشتغالزایی کلنگ زنی شد.

آغاز احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در راستای اشتغالزایی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور، ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی پروژه دهکده اقتصاد مقاومتی که در مجموعه هشت بهشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در کشور ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی راه اندازی شده است، اظهار کرد: امروز پروژه مشهد افتتاح شد و تا تعداد پروژه دهکده اقتصاد مقاومتی پایان سال به ۱۸ دهکده خواهد رسید.

وی به هدف راه اندازی این مجموعه اشاره کرد و گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف آموزش و توانمندسازی متقاضیانی که برای مهارت‌افزایی در حوزه اشتغال و جهادگرانی که برای دریافت مجوز به دنبال حرفه‌های مختلف هستند ایجاد شده است.

سردار زهرایی با خاطر نشان کردن اینکه دهکده اقتصاد مقاومتی در راستای آموزش ایجاد می‌شود، افزود: این دهکده ظرفیت کسب مهارت و اشتغالزایی را ایجاد کرده است. 

رئیس بسیج سازندگی کشور اظهار کرد:اولویت ما جهادگران، فرماندهان پایگاه، اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی ها و آحاد مردم هستند. این نهاد، مصالح  و نهاده‌های مورد نیاز را تامین می‌کند تا مردم بتوانند محصول خود را به راحتی وارد بازار کنند و اگر محصولشان سود‌آور و به صرفه بود در حوزه بزرگتر برای خود اشتغالزایی کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه عرصه‌های مقاومتی ما کشاورزی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و دانش بنیان است، عنوان کرد: دهکده اقتصاد مقاومتی مشهد با عرصه‌های پرورش ماهی، گل و گیاه، خوراک دام، قارچ، صنایع دستی و تبدیلی شروع خواهد شد و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

سردار زهرایی اظهار کرد: دهکده  اقتصاد مقاومتی، تفاهمی است بین بسیج سازندگی و فرماندهان سپاه استان، به طوری که زمین و امکانات جانبی به عهده سپاه استان است و فرمانده سپاه امام رضا در این مکان که زیر ساخت خوبی دارد استخر پرورش ماهی را در اختیار قرار می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه این پروژه در مساحت ۵ هزار متر مربع به بهره برداری می رسد، ادامه داد: انتظار داریم دهکده اقتصاد مقاومتی تابستان ۱۴۰۳ فعالیت خود را آغاز کند، در مرحله اول حدود شش میلیارد تومان شروع کردیم‌.

وی اظهار کرد: مسیر شناساندن دهکده آموزش اقتصاد مقاومتی از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی است که با حضور به سازندگی ناحیه برای آموزش معرفی می‌شوند، همچنین از طریق سامانه اطلس جهادی می‌توانند متقاضی شوند برای آموزش خود،اقتصاد مقاومتی در سامانه ای بی اس درگاهی دارد برای دهکده که آنجا نیز می‌توانند ثبت نام کنند.

سردار زهرایی گفت: نقش اولیه این دهکده توانمند سازی مردم است همچنین هر محصولی که در روستا و اقلیمی که می‌شود کار کرد می‌توان در این دهکده انجام داد، به عنوان مثال استانی را داریم که دهکده پشتیبان ۱۵۰ روستا شده برای مشاغل یعنی تکنولوژی جدید را سوق داده به آن کاری که مردم روستا انجام می‌دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول