اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشکل آنتن‌دهی در جاده‌های دارای مشکل همدان رفع می‌شود

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی غرب کشور با بیان اینکه در برخی نقاط مانند ۱۰ کیلومتر از آزادراه ساوه ـ همدان از مسیر ساوه پوشش مناسب آنتن‌دهی وجود ندارد که مشکل رفع خواهد شد گفت: از ۲ هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای، در ۱۰۰ کیلومتر نقص پوشش به لحاظ مکالمه و ۴۰۰ کیلومتر در حوزه پهن‌باند مشکل داریم که با توجه به تعهد پراتورها در آینده نزدیک مشکل حل خواهد شد.

مشکل آنتن‌دهی در جاده‌های دارای مشکل همدان رفع می‌شود

به گزارش خبراگزاری فارس از همدان، ماهیار عطار ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات مخابرات از ایجاد زیرساخت فناوری و ارتباطی در استان برای برگزاری انتخابات خبر داد و اظهار کرد: همدان در زمینه پایداری شبکه ارتباطی انتخابات، یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نظارت بر پایش باند فرکانسی در استان گفت: طی توسعه‌ای که در حوزه پایش باندهای فرکانسی انجام شده  آن را ۳۰ مگاهرتز رسانده‌ایم.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی غرب کشور با بیان اینکه طی سال گذشته ۲ هزار کیلومتر آزمایش شبکه تلفن همراه و در شهرها یک‌هزار و ۹۰۰ کیلومتر انجام شده است افزود: با همراهی اپراتورها در حال ارتقا و به‌روزرسانی شبکه هستیم.

وی در زمینه وضعیت دفاتر پیشخوان دولت نیز با بیان اینکه در استان ۱۷۴ دفتر شهری و ۴۴ دفتر روستایی داریم که عملکرد آنها با نظارت‌های هفتگی و ماهانه مورد پایش قرار می‌گیرد گفت: بعد از افزایش تعرفه دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر آی. سی. تی روستایی میزان تخلفات کاهش داشته است.

عطار با اشاره به اینکه پرتکرارترین تخلف مربوط به عدم رعایت میزان تعرفه بود گفت: البته طی یک ماه 17 مورد تخلف گزارش شده که این میزان به نسبت تعداد دفاتر زیاد نیست هر چند با همین میزان نیز برخورد می‌شود.

وی در ادامه سخنانش نظارت بر تشعشات تلفن همراه و پایش طیف الکترو مغناطیسی را از دیگر وظایف این مجموعه عنوان کرد و افزود: کار در این حوزه را مستمر رصد و گزارش آن برای سازمان انرژی اتمی ارسال می‌کنیم؛ اگر تخلفی رخ داده باشد، اقام لازم برای پیگیری، اخطار و جمع‌آوری انجام می‌شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی غرب کشور با بیان اینکه ۶۲ درصد خانوارهای همدان زیر پوشش شبکه FTTH هستند آن را یکی از به‌روزترین شبکه های پهن باند ثابت عنوان کرد.

وی درباره وضعیت استان در حوزه پوشش جاده‌ای آنتن‌دهی و اینترنت گفت: همدان جزو پنج استان اول در زمینه پوشش جاده‌ای و شهری است؛ ضمن اینکه مشکل در نقاط دارای مشکل در حال رفع است.

عطار با بیان اینکه در حال حاضر در برخی نقاط مانند ۱۰ کیلومتر از آزادراه ساوه ـ همدان از مسیر ساوه پوشش مناسب آنتن‌دهی وجود ندارد که به زودی مشکل رفع خواهد شد گفت: از ۲ هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای، در ۱۰۰ کیلومتر نقص پوشش به لحاظ مکالمه و ۴۰۰ کیلومتر در حوزه پهن‌باند مشکل داریم که با توجه به تعهد پراتورها در آینده نزدیک مشکل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید نگاه اقتصادی به حوزه ارتباطات را افزایش دهیم گفت: امکاناتی مانند شبکه FTTH و 5G با هزاران مشکل مانند تحریم و... در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که هدف از آن باید افزایش کسب و کارهای دیجیتال و ارزش افزوده‌ای باشد که از طریق این سرویس‌ها ایجاد می‌شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی غرب کشور در پایان از حل مشکل ارتباطی منطقه رباط شورین با نصب دکل مخابراتی خبر داد.

پایان پیام/ 3140

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول