اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

ضرورت مشارکت‌های مردم در بخش آسیب‌های اجتماعی

سخنگوی پلیس گفت:مشارکت مردم پایه در پلیس‌ سایر کشورهای دنیا به ویژه در بخش آسیب‌های اجتماعی توسعه یافته و ضرورت آن بیش از پیش احساس می شود.

ضرورت مشارکت‌های مردم در بخش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش گروه انتظامی خبرگزاری فارس، سردار سعید منتظرالمهدی با حضور در مسجد جامع نارمک ( سمنگان) با اشاره به اجرای طرح  همیاران آرامش اجتماعی پلیس گفت: فراجا طی یک سال گذشته تلاش کرده که با جامعه‌، ارتباطِ شهروندمدار را توسعه داده و بر مبنای آن حرکت کند.

 وی با اشاره به اینکه سالهاست پلیس می کوشد  در پی مطالبات به حق مردم و حل و فصل موضوعات و منازعات محله محور( فرهنگی، اجتماعی،گاها اقتصادی و منازعات قدیمی وریشه دار) اقداماتی را سازماندهی کند، افزود: در اسکن جغرافیای محیطی و نگاه دوباره به نقش سایر نهادها، مشخص شده که در این زمینه ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود داشته و باید این ظرفیت‌ها در نظم سازی "مردم پایه" بالفعل شود.

به گفته سخنگوی پلیس، مشارکت مردم پایه در پلیس‌ سایر کشورهای دنیا به ویژه در بخش آسیب‌های اجتماعی توسعه یافته و ضرورت آن بیش از پیش احساس می شود؛ در کشور ما نیز بخش‌هایی مانند مشاوره  و مددکاری اجتماعی در کلانتری ها به شدت رشد پیدا کرده و این بخش از مدیریت آسیب‌های اجتماعی در حال اقدام و عمل است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: فراجا به دنبال ارائه خدمات ملموس‌تر با قابلیت اجرای بهتر به مردم است که در همین راستا با بهره گیری از پتانسیل‌های افراد و گروه‌های موثر از جمله سازمان‌های مردم نهاد، خیرین، معتمدین ، ریش سفیدان و شیوخ و ... طرح جامع همیاران آرامش اجتماعی را اجرایی می کند.

سردار منتظرالمهدی با اعلام اینکه وزارتخانه های کشور،بهداشت و درمان،فرهنگ و ارشاد، سازمان‌های امور مساجد و بهزیستی، مجلس شورای اسلامی، بسیج و آموزش و پرورش از جمله همکاران پلیس در اجرای طرح آرامش اجتماعی محله محور هستند؛ گفت: از ظرفیت‌ها و خدمات بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی این نهادها در جهت بهبود شرایط محلات و مناطق با محوریت کلانتری ها و پاسگاه‌ها بهره‌گیری می‌شود.

سخنگوی پلیس خاطر نشان کرد: در قدم اول این طرح ابتدا در مسجد جامع نارمک( سمنگان) و سپس در ۳فاز در ۳ هزار کلانتری از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ در جهت ارائه‌ خدمات صادقانه و افزایش رضایت‌مندی مردم از مجموعه بزرگ پلیس عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

این مراسم با حضور محمد عباسی، معاون اجتماعی وزیر کشور، سردار شکارچی، معاون فرهنگی اجتماعی ستاد کل نیروهای مسلح و تنی چند از مسئولین و مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول