اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: از هر طرحی برای توقف جنگ غزه و آزادی گروگان‌ها حمایت می‌کنیم

سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه گفت که روسیه از هر اقدام و ابتکاری که منجر به توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرای صهیونیست بشود، حمایت می‌کند.

کرملین: از هر طرحی برای توقف جنگ غزه و آزادی گروگان‌ها حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) به طرح پیشنهادی آمریکا برای توافق بین رژیم صهیونیستی و حماس درخصوص جنگ غزه واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت که روسیه از هر اقدام و ابتکاری که منجر به توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرای صهیونیست بشود، حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «طرح‌ها برای آزادی گروگان‌های [صهیونیست] در دست حماس باید سازنده باشد و با هدف یافتن راهکارهای جامع برای مشکلات [فلسطین] در چارچوب قوانین بین‌المللی باشد».

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به تشدید تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: «این [تقابل‌ها] به تقویت گفتگوها درخصوص توافقنامه صلح، کمکی نمی‌کند».

طبق این گزارش، پسکوف در این‌خصوص اضافه کرد که تماس‌های روسیه با ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای کاهش تنش‌ها و حرکت در مسیر صلح ادامه خواهد داشت.

وی درباره تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای عدم شرکت در مناظرات انتخاباتی نیز گفت که مردم این کشور فرصت دارند که هر روز صحبت‌های پوتین را به‌صورت زنده از تلویزیون تماشا و گوش کنند.

به نوشته اسپوتنیک، این مقام روس در واکنش به احتمال مصادره اموال بلوکه‌شده روسیه در کشورهای غربی نیز هشدار داد که مسکو تمام کسانی را که در تصمیم‌گیری‌ها برای استفاده از دارایی‌های این کشور مشارکت داشته باشند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

پسکوف پیش از این نیز گفته بود که با توجه پتانسیل بسیار بالای درگیری در غرب آسیا، روسیه با اقداماتی که منجر به بی‌ثباتی و افزایش هرچه بیشتر تنش‌ها در این منطقه شود به هیچ وجه موافق نیست. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول