اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده‌های تصادفات

رئیس پلیس راهور فراجا از هماهنگی و تعامل بین کارشناسان تصادفات این پلیس و کارشناسان رسمی دادگستری به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده‌های مربوط به تصادفات خبر داد.

جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده‌های تصادفات

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در حاشیه همایش تخصصی کارشناسان پلیس راهور و راه، کانون کارشناسان رسمی و مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه اظهار کرد: برابر مقررات بازدید اولیه تصادفات با کارشناسان شاغل در پلیس راهور است و اگر منجر به اعتراض شود در محاکم قضائی توسط هیأت‌های رسیدگی و کارشناسان رسمی دادگستری مورد بازبینی و بازدید مجدد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بعضاً پرونده‌های تصادفات بین هیأت‌های مختلف از ۳ نفره گرفته تا ۱۱ نفره دست به دست می‌شوند، افزود: تمام تلاش ما این است که جلوی این دست به دست شدن پرونده‌های تصادفات بین هیأت‌های مختلف که هم هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل می‌کند و هم باعث اطاله دادرسی می‌شود را بگیریم.

حسینی بیان کرد: ارتقای دانش کسانی که بر روی پرونده‌های تصادفات فعالیت می‌کنند و همچنین هماهنگی بین کارشناسان پلیس راهور و کارشناسان رسمی دادگستری از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند به کاهش اطاله دادرسی در این پرونده‌ها کمک کنند که به همین منظور همایشی تخصصی با همت پلیس راهور استان اصفهان برگزار شد که امیدوارم خروجی خوبی هم به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه کدام یک از پرونده‌های تصادفات منجر به اطاله دادرسی می‌شوند، گفت:  عموماً در تصادفاتی که منجر به جرح و فوت می‌شوند حساسیت‌ها بیشتر است ولی کم نداریم تصادفات خسارتی که بین هیأت‌های مختلف دست به دست شده و این اتفاق برای آنها هم افتاده ولی عمدتاً پرونده‌های تصادفات منجر به جرح و فوت مشمول اطاله دادرسی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا شرکت‌های بیمه خسارت شخص ثالث فرد مقصر را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند، عنوان کرد: برابر نص صریح قانون نحوه پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث شاخصی به عنوان خودروی متعارف در نظر گرفته شده و طبق تعریف قانون خودروی متعارف به  خودرویی گفته می‌شود که قیمت آن از نصف دیه مشخص شده توسط قوه قضائیه بالاتر نباشد.

حسینی با بیان اینکه طبق این تعریف در حال حاضر تقریباً عمده خودروهایی که در کشور تردد می‌کنند جزو خودروهای غیرمتعارف محسوب می‌شوند، ادامه داد: قاعده پرداخت خسارت هم این است که تا یک سقف مشخصی از بیمه شخص ثالث فرد مقصر پرداخت می‌شود و مالک خودروی غیر متعارف موظف است که بیمه بدنه هم داشته باشد و مابقی خسارت را از بیمه بدنه خودروی خود تامین کند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه امروز ملاک ارزیابی قیمت یا تامین دلیل برای این موضوع خودروی دنا در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که آنها ۲ محدودیت دارند یک اینکه شرکت‌های بیمه قطعات آسیب دیده را براساس قطعات یک خودرو در تراز خودروی دنا محاسبه می‌کنند و دیگر اینکه مالک خودروی غیر متعارف باید حتماً بیمه بدنه داشته باشد تا مابقی خسارتی که به او تحمیل شده و دیگر نمی‌تواند از سقف بیمه شخص ثالث استفاده کند را از بیمه بدنه خود استفاده کند بدون اینکه از بابت استفاده از بیمه بدنه متحمل جریمه یا ضرر و زیان شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول