اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: اسرائیل تشکیل کشور فلسطین را بپذیرد

رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه منشأ بحران کنونی غزه را تداوم سیاست رژیم صهیونیستی در کشتار جمعی و افزایش اشغال اراضی فلسطین توصیف کرد.

اردوغان: اسرائیل تشکیل کشور فلسطین را بپذیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بر لزوم تشکیل کشور فلسطین و پذیرش راهکار دو دولتی توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

اردوغان طی سخنرانی در «نشست جهانی دولت‌ها» در امارات عربی متحده گفت: «منشأ بحران امروزی [در غزه]، افزایش اشغال اراضی فلسطین است. اسرائیل از سیاست کشتار جمعی هم دست برنداشته است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی در این‌باره توضیح داد: «اگر ما به درستی منشأ این مشکل را شناسایی نکنیم، نمی‌توانیم راهکاری برای آن پیدا کنیم. اسرائیل باید موجودیت یک کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد».

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه آنکارا آماده پذیرش مسئولیت در این زمینه از جمله به‌عنوان ضامن است، اظهار داشت: «تا امروز ما ۳۴ هزار تُن کمک‌های بشردوستانه به منطقه ارسال کردیم تا به غزه فرستاده بشوند».

طبق این گزارش، اردوغان ضمن ابراز تأسف از اتهام‌زنی‌های اخیر به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه، تصریح کرد: «مهم است که حمایت از این سازمان ادامه یابد و هر کشور باوجدانی باید به این کمک‌ها ادامه بدهد».

وی در پایان همچنین افزود: «من از تمام کشورهایی که در این ابتکار کمک کردند، تشکر می‌کنم. ما برادران و خواهران فلسطینی خودمان را تنها نمی‌گذاریم».

پیش از این نیز «نعمان قورتولموش» رئیس پارلمان ترکیه طی سخنرانی در صحن این نهاد گفته بود که رژیم صهیونیستی، نوار غزه را از زندانی باز به گوری دسته جمعی تبدیل کرده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول