به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن واعظیفر مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه در آیین ورود دستگاه تی.بی.ام به ایستگاه میدان امام حسین(ع) و آغاز ریلگذاری خط دوم قطار شهری که در قالب بیستوهشتمین ویژهبرنامه «به احترام مردم اصفهان» برگزار شد، گفت: قطار شهری اصفهان ۳ خط مصوب دارد که خط یک با ۲۰ ایستگاه در حال بهرهبرداری است و از جنوب شهر به بهارستان متصل میشود.
وی افزود: خط ۲ نیز با ۱۶ ایستگاه از محله دارک در شمال اصفهان آغاز میشود و پس از تبادل در ایستگاه امام حسین(ع) در مرکز شهر، مسیر خود را تغییر میدهد.
واعظی فر خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند احداث خط ۲ زودتر از زمان مقرر انجام شده و با سرعت خوبی در حال پیشروی است. همچنین امسال برای تکمیل این خط بیش از ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است. خط ۳ مترو نیز بهطول ۸ کیلومتر طراحی شده که در صورت تأمین منابع مالی، روند احداث آن انجام میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه بیان کرد: این ایستگاه بزرگترین و عمیقترین ایستگاه خطوط متروی اصفهان با بیشترین عرض سکو است و عمیقترین تراز ریل نیز از آن عبور میکند.
وی با اشاره به سایر ویژگیهای خط ۲ متروی اصفهان تأکید کرد: پیچیدهترین روش اجرا شامل ترکیب تمام روشهای متداول و نوین در اجرای ایستگاهها و استفاده از روشی خلاقانه و مبتکرانه در اجرا در ایستگاه امام حسین (ع) که نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد، از جمله این موارد است.
واعظی فر تصریح کرد: خاصترین ایستگاه از نظر موقعیت مکانی در قلب شهر تاریخی اصفهان و نخستین ایستگاه تبادلی شبکه خطوط مترو نصفجهان از دیگر ویژگیهای ایستگاه امام حسین (ع) خط ۲ متروی این کلانشهر است.
علی قاسمزاده، شهردار اصفهان هم در این مراسم گفت: همه حیثیت امروز ما متعلق به امام حسین (ع) است، روز پاسدار را به همه پاسداران بهویژه بزرگ پاسدار انقلاب، امام خامنهای تبریک میگویم.
وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور نبود» افزود: این جمله را بارها در عرصه و میدان در ادوار مختلف تجربه کردیم.
قاسم زاده تصریح کرد: این پروژه هماکنون در ۲۰ جبهه کاری، ۱۶ ایستگاه، ۲ تونل در حال احداث است و ریل گذاری آن از امروز آغاز میشود، البته تاکنون این تعداد شرکت ملی و بینالمللی در یک شهر برای اجرای پروژهای جمع نشده اند و در اصفهان پروژهای به این عظمت را تجربه نکرده ایم.
شهردار اصفهان بیان کرد: در بازدیدی از پروژه مترو می بینیم که هر ایستگاه دشواریها و پیچیدگیهای خود را دارد، از آخرین دستاوردهای فنی و علمی برای احداث ایستگاه و تونل استفاده میشود که همه این تجربیات ارزشمند است و باید ثبت و ضبط شود تا برای دانش فنی کشور تجربه فوقالعاده ای محسوب شود.
وی با بیان اینکه از حیث ریالی نیز پروژهای نداشتیم که این میزان اعتبار را در بودجه شهرداری به خود اختصاص دهد، اظهار کرد: در بودجه سال آینده شهرداری، ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط دوم متروی این کلانشهر پیشبینی شده است، البته برآوردها نشان میدهد این عدد تا ۱۰ همت نیز خواهد رسید که با شش همت کار را آغاز و باقیمانده رقم را در طول مسیر جذب منبع خواهیم کرد.
قاسم زاده تصریح کرد: حجم نیروی انسانی در این پروژه بیش از ۲ هزار نفر در هر شبانهروز است که در ایستگاههای مختلف فعالیت میکنند.
پایان پیام/