اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معاون وزیر کشور: ۷ هزار و ۴۳۶ واحد راکد در دولت سیزدهم فعال‌ شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۷ هزار و ۴۳۶ واحد راکد فعال شده‌اند که نزدیک به ۶۰۰ واحد آن در استان تهران قرار دارند.

معاون وزیر کشور: ۷ هزار و ۴۳۶ واحد راکد در دولت سیزدهم فعال‌ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با صنعتگران شهرستان پردیس در سالن اجتماعات پارک فناوری پردیس، درخصوص وضعیت خوب کشور در حوزه فناوری‌های نوین، اظهار کرد: ما در شرایط تحریم هستیم اما اگر پیشرفتی در حوزه‌های مختلف نداریم چرا استکبار جهانی اقدام به تحریم اشخاص و شرکت‌های مختلف می کند.

رسانه‌های بیگانه مانع نشر اخبار نوید بخش هستند

وی با بیان اینکه آمریکا در انتخابات ترکیه و عراق دخالت می کند، گفت: آمریکایی‌ها عراق را نمی گذارند ارتشی منسجم داشته باشد و توسط رسانه‌های خود نمی گذارند اخبار نوید بخشی که در کشورمان وجود دارد به گوش مردم رسیده و امید ایجاد شود.

کوشش‌تبار خطاب به فعالان اقتصادی، ابراز کرد: در ابتدای ورود به اتفاق بزرگی هستیم و در کشوری که فرزندانی مانند قاسم سلیمانی را فدا کرده شما فعالان حوزه تولید سرداران اقتصادی امروز کشورمان هستید.

به سمت قله در حرکت هستیم

معاون اقتصادی وزیر کشور، افزود: نمی گوییم ضعف و اشکال نداریم اما همگان می دانند که به سمت قله در حرکت هستیم و دشمنان درحال سنگ پرانی بوده و زنجیر به پایمان می بندند تا به پایین برویم اما ما ایرانی هستیم و در مقابلشان ایستادگی می کنیم.

مجلس محل تلاقی قانون و قانونگذاری است

وی ادامه داد: مجلس محل تلاقی قانون و قانونگذاری و دولت مجری است و  فعالان اقتصادی و تجار برای بهبود کار خود نیاز به ایجاد قانون درست دارند و این در مجلس محقق میشود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه برای بهبود فضای کسب و کار لازم است کرسی های مجلس توسط متخصصین اداره شود، عنوان کرد: اینکه در کمیسیون‌های اقتصادی، صنعت، کشاورزی و برنامه و بودجه چه افرادی حاضر باشند که حرف شما را متوجه شوند و این افراد توسط شما مردم و فعالین اقتصادی مشخص می شود و این فرصت را نباید از دست داد.

تعجیل در ابلاغ مصوبه شورای عالی محیط زیست

کوشش‌تبار با اشاره به مباحثی مانند پهنه های زیست محیطی پردیس، تاکید کرد:  این مشکل واحدهای تولیدی با مصوبه شورای عالی محیط زیست برطرف خواهد شد و مسوولان باید در ابلاغ آن تعجیل کنند.

وی افزود: ابلاغیه شورای عالی محیط زیست در خصوص کمرد و تپه سیف پیش از عید باید ابلاغ شود و این پیگیری‌ها را انجام خواهیم داد.
 

 

افزایش ۸ برابری تولید برق در استان تهران

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: درخصوص ناترازی انرژی در حوزه برق مشکلاتی را طی سال‌های گذشته داشتیم با همت استانداری طی دو سال اخیر حدود ۸ برابر گذشته فضای تامین انرژی فراهم شده و ۱۵۰۰ مگاوات به چرخه برق رسانی اضافه و فضای مناسبی را برای توسعه صنایع و کسب و کار فراهم کرده است.

کوشش‌تبار اضافه کرد: دولت تلاش‌ می کند مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را در سطوح استانی و کشوری حل کند که بخشی از این مشکلات در ستاد رفع موانع تولید استان و کشور باید رفع شود که در حوزه استانی و ملی پیگیری‌هایی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل باید جلسه‌ای خاص را برای استان تهران برگزار کند و موضوعات شهرستان های استان مطرح شود، اذعان کرد: مجوز شهرک صنعتی پردیس در مراحل پایانی است که با پیگیری های استانداری در هیات دولت مطرح و این موارد پیگیری و مجوز شهرک صادر شده تا مشکلات صنایع کمرد و تپه سیف این شهرستان حل شود.

فعال شدن ۷هزار و ۴۳۶ واحد راکد در کشور

معاون اقتصادی وزیر کشور، اضافه کرد: دولت در عمل نه تلاش خود را برای رفع مشکلات صنایع انجام می دهد و فعالیت بخش خصوصی را حمایت می کند که از ابتدای حضور دولت سیزدهم  ۷ هزار و ۴۳۶ واحد راکد فعال شده‌اند که نزدیک به ۶۰۰ واحد آن در استان تهران قرار دارند.

بیکاری تحصیل‌کرده‌های کشور به ۱۲ درصد رسید

کوشش‌تبار تصریح کرد: مشکل تامین نیروی کار تا حدودی رفع شده زیرا ظرفیت واحدهای تولیدی افزایش داشته و نرخ بیکاری نسبت به قبل کاهش یافته است، همچنین بیکاری قشر تحصیل‌کرده کشور به ۱۲ درصد رسیده است که تلاش دولت در این حوزه بی نظیر بوده است.

نقش فعالان اقتصادی پردیس در حوزه صادرات

وی با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های دانش بنیان در عرصه های اقتصادی و افزایش ارزش افزوده محصولات نهایی در کشور، ابراز کرد: شاهد تقاطع گیری خوب بین شرکتهای دانش بنیان هستیم و شهرستان پردیس جایگاه خاصی در صنعت استان تهران دارد و نقش فعالان اقتصادی این منطقه در حوزه صادرات قابل توجه است.

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: شرکت های مطرح و اثر بخشی در نواحی صنعتی شهرستان پردیس فعال هستند و طی بازدید امروز شاهد محیطی پویا و فعال بودیم و مشکلات آنها مورد توجه قرار گرفت.

زمینه را برای شکوفایی شهرستان پردیس فراهم می کنیم

کوشش‌تبار ادامه داد: مجموعه فعالان اقتصادی استان و شهرستان با حوزه محیط زیست مشکلاتی دارند که دغدغه دولت‌ نیز همین مورد است که امیدواریم بتوانیم فضا را برای فعالان اقتصادی استان بهبود ببخشیم تا با بالا بردن کیفیت تولیدات و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری زمینه را برای شکوفایی شهرستان ایجاد کنند.

جلوگیری صنایع از خام‌فروشی 

وی با اشاره به صادرات صنایع شهرستان پردیس، عنوان کرد: فعالین اقتصادی استان و شهرستان پردیس ارتباط خوبی با کشورهای متعدد دارند و بنگاه‌های اقتصادی با صادرات نهایی با ارزش افزوده قابل توجهی از خام فروشی جلوگیری می کنند که این موضوع می تواند مورد توجه دولت‌مردان باشد.

ابلاغ تشکیل شهرک صنعتی پردیس تا عید نوروز

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: طرح‌های توسعه‌ای بنگاه‌های اقتصادی را در شهرستان با همت فرماندار و معاون اقتصادی استان بهبود دادیم تا فضایی مناسب برای توسعه صنایع ایجاد شود، همچنین ۲ ناحیه از ۵ ناحیه صنعتی پردیس ساماندهی شده و باقی مناطق نیز باید تعیین تکلیف شوند.

ساماندهی دیگر مناطق صنعتی شهرستان پردیس در هیات دولت

کوشش‌تبار افزود: ما در طراحی ها و برنامه ریزی باید بپذیریم که وضع موجود شکل گرفته و شرایط و مقرراتی در کشور داریم که عرصه را برای فعالان اقتصادی تنگ کرده و یا مانع توسعه آنها شده است و باید به آنها توجه ویژه برای تسهیل فعالیت‌هایشان داشته باشیم.
وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این سفر مورد توجه قرار گرفته، ساماندهی نواحی صنعتی است و مقرر شد با بررسی میدانی، راهکارها و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات سه ناحیه دیگر پردیس در مجموعه دولت مطرح کنیم.

تمرکز ۳۱ درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور در استان تهران

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه ما باید به سند آمایش در استان توجه کنیم و توازن شهرستان‌ها را در توسعه مجموعه های صنعتی مورد توجه قرار دهیم، اذعان کرد: حدود ۳۱ درصد مجموعه بنگاههای اقتصادی متمرکز در شهرستان‌های استان تهران فعال هستند و دیگر شهرستانها از توازن لازم برخوردار نیستند.

کوشش‌تبار تصریح کرد: در شهرستان پردیس نیز باید دقت کنیم تا از افراط در افزایش نواحی صنعتی جلوگیری و ایجاد بی رویه فضاهای صنعتی، زندگی شهروندان را تهدید نکند.

ساماندهی اتباع در کشور

وی با بیان اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی در کشور، تاکید کرد: منابع مالی که در دست مجموعه فعالان اقتصادی است اتباع هستند و این افراد باید در چرخه اقتصادی ساماندهی شوند زیرا یکی از موضوعاتی که باید با مدیران ارشد شهرستان‌ها تبادل نظر شود این موضوعات است و باید به جمع بندی نهایی برسیم.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول