اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۲۵ هزار و ۲۰۰ کلاس اولی امروز در قزوین به مدرسه رفتند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، ۲۵ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز پایه اول در سطح استان، کلاس‌های درس را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری و مجازی آغاز کردند.

۲۵ هزار و ۲۰۰ کلاس اولی امروز در قزوین به مدرسه رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید یدالله حسینی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از امروز مدارس با عنوان زنگ غنچه‌ها برای نوآموزان پیش‌دبستانی‌ و زنگ شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان کلاس اولی بازگشایی خواهند شد و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: کلاس‌های درس مدارس روستایی به‌دلیل جمعیت کم دانش‌آموزان آن‌ها، مطابق ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

حسینی عنوان کرد: بازگشایی مراکز پیش‌دبستانی و ابتدایی شهرها نیز با حضور دانش‌آموزان و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز انجام می‌شود، هم‌چنین مدارس عشایر نیز برابر ابلاغیه و با توجه به کم‌جمعیت بودن آن‌ها از نخستین روز مهرماه به‌صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

این مسؤل تأکید کرد: در حال حاضر ۱۲۷ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی و حدود ۲۴ هزار نفر نوآموز نیز پیش‌دبستانی هستند.

وی ضمن اشاره به این‌که ۳۰ هزار دانش‌آموز پایه ابتدایی در مدارس روستایی استان مشغول به تحصیل‌ هستند، بیان کرد: از این تعداد ۲۸ هزار نفر در مدارس با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر هستند که به همین دلیل نیز کلاس‌های درس را به‌صورت حضوری برگزار خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: تدابیر لازم در مهرماه توسط مدیران جهت بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در مدرسه انجام ‌شده است تا با ایجاد فضایی ایمن، به تدریج بازگشایی حضوری اتفاق افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، استان قزوین دارای بیش از ۲۵۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، مدارسی که دانش‌آموزان آن‌ها کمتر از 50 نفر بوده و نیز کلاس‌هایی که دانش‌آموزان آن‌ها کمتر از 15 نفر هستند، به‌صورت حضوری پذیرای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول