اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استان قزوین می تواند نماد کشاورزی دانش بنیان باشد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین پتانسیل مناسبی در حوزه کشاورزی دارد ومی تواند نماد کشاورزی دانش بنیان باشد.

استان قزوین می تواند نماد کشاورزی دانش بنیان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید جواد ساداتی نژاد ظهر امروز در جریان سفر به استان قزوین گفت: کشاورزی در استان قزوین ریشه و هویت دارد بنابراین احیای دشت قزوین در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است و به بخاطر ظرفیت و پتانسیل مستعد این استان از گذشته تا کنون مورد توجه ویژه ای قرار دارد.

وی افزود: بایستی نگاه دانشی و روشها و فن آوری نوین و همچنین کشاورزی هوشمند را در قزوین عملیاتی کنیم و با تاکید ریاست جمهور در خصوص اهمیت دشت قزوین موضوع احیای این دشت در دستور کار است تا هوشمند سازی آن انجام و احیا شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دولت سیزدهم هدفی بعنوان هدف محوری در بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد که آن کشاورزی قراردادی است، تصریح کرد: برای حمایت از کشاورز ایرانی بهترین کار توسعه کشاورزی قراردادی است تا کشاورز از زمان کاشت محصول تا فروش آن دغدغه ای نداشته باشد زیرا مدرن ترین حمایت از کشاورزان، کشاورزی قراردادی است.

ساداتی نژاد در ادامه به ظرفیت های انسانی و فوق العاده در استان قزوین اشاره کرد و گفت: ثروت نیروی انسانی هوشمند در استان قزوین از دشت قزوین نیز با ارزش تر است.

وی به ماموریتی که اخیرا بر عهده جهاد کشاورزی نهاده شده اشاره کرد و گفت: بعضی ها بر این عقیده اند که با ماموریت جدید جهاد کشاورزی که همان نظارت و بازرسی بر بازار محصولات است جهاد کشاورزی تولید را فراموش کرده که افزایش خرید گندم، تولید برنج، تولید جو و ذرت و سایر ارقام نشان می دهد که این نظر نادرست است و تولید بدون بازار امکان ندارد و این دو با هم و در کنار هم هستند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: طرح مهمی در حال اجراست که مناطق ویژه و آزاد کشاورزی را در چهار استان کشور فعال و ایجاد خواهیم کرد که مناطقی که قطب کشاورزی هستند به سمت مناطق ویژه یا آزاد کشاورزی بروند که یکی از مناطق مهم قزوین است که امیدواریم ساز و کار قانونی آن را هم مهیا کنیم.
 
ساداتی نژاد در ادامه گفت: استان قزوین زمین های ارزشمندی دارد که ممکن است مورد طمع قرار گیرد و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آن اتفاق بیفتد که بایستی جلوگیری شود زیرا نبایستی کار به جایی برسید که بنایی تخریب شود.

وی در ادامه به پتانسیل مستعد استان قزوین در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: حمایت می کنیم تا توسعه کشاورزی مدرن در این استان عملیاتی شود زیرا سرمایه در قزوین زیاد است و می توانیم تولید سبزی و صیفی را از زمین های آبی خارج کنیم و آن را به گلخانه ها منتقل کنیم.

ساداتی نژاد افزود: در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار گلخانه در کشور احداث شده و باید آن را تا پنج برابر و ۱۰۰ هزار هکتار افزایش دهیم. 

وی همچنین به فعال شدن فرودگاه کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم این فرودگاه در کنار خدمات کشاورزی در بخش مسافری هم فعال شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول