اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اولین رویداد ملی «هجرت اشتغال آفرین» در قم برگزار می‌شود

دبیر رویداد هجرت اشتغال آفرین با اشاره به برگزاری این رویداد ملی در قم گفت: در این رویداد 600 مهمان ویژه از سراسر کشور حضور خواهند یافت که این افراد تا پایان سال برای ایجاد 15 هزار شغل تلاش خواهند کرد.

اولین رویداد ملی «هجرت اشتغال آفرین» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشست خبری اولین رویداد ملی «هجرت اشتغال آفرین» ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سعید فراهانی‌فرد معاون پژوهشی دانشگاه قم و مسئولان برگزار کننده این رویداد در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام فراهانی فرد طی سخنانی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت از دانش بنیان باید در دستور کار تمامی بخش‌های کشور قرار گیرد، دانشگاه قم نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد در این راستا اقدامات مهمی را در سال جاری انجام داده است.

وی افزود: یکی از این اقدامات برگزاری رویداد ملی « هجرت اشتغال آفرین » با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، این رویداد طی هفت روز برگزار می‌شود و افراد شرکت کننده آموزش‌های مختلفی در راستای اشتغال‌زایی خواهند دید و هدف ما این است مردم با اراده و دانشی نوین برای خود و هم نوعان اشتغال آفرینی کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه قم تصریح کرد: بر اساس فرمایشات بزرگان دین هر کسی برای خود و دیگران زمینه شغل را فراهم کند نوعی عبادت کرده است، دانشگاه قم نیز با توجه اهمیت اشتغال در کشورمان به بخش اقتصادی دانش بنیان توجه کرده و به دنبال رفع موانع اشتغال زایی است.

حمید رضا مقصودی دبیر اولین رویداد ملی «هجرت اشتغال آفرین» و عضو هیئت علمی دانشگاه قم در خصوص اهداف برگزاری این رویداد بیان کرد:  هدف ما این است که از طریق حلقه‌های میانی و مردم بتوانیم در زمینه‌های مختلف با استفاده از مباحث دانش بنیان ایجاد شغل کنیم تا اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور محقق شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور کشورمان قبل از انتخابات وعده ایجاد یک میلیون شغل را به مردم دادند و بعد از انتخاب ایشان در دانشگاه قم چندین جلسه کارگروهی تشکیل دادیم تا در راستای تحقق این وعده ما نیز سهیم باشیم و با تلاش فراوان توسط همکاران تصمیم گرفتیم با تفکرات دانش بنیانی و نوین این رویداد را برگزار کنیم.

دبیر رویداد ملی «هجرت اشتغال آفرین» عنوان کرد: این رویداد از روز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ به مدت ۷ روز با حضور مهمانان بسیار ویژه در استان قم برگزار می‌شود و حدود ۶۰۰ نفر شرکت کننده از سراسر کشور در این رویداد شرکت خواهند کرد.

وی افزود: اولین مرحله برگزاری این رویداد برای آقایان است، در مرحله دوم سراغ آموزش برای بانوان می‌رویم و در مرحله آخر، این رویداد برای خانواده‌های ایرانی برگزار می‌شود، رویداد ملی «هجرت اشتغال آفرین» فقط جنبه آموزشی ندارد بلکه ابعاد فرهنگی، تبلیغی و ترویجی نیز حائز اهمیت است.

مقصودی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب هر جا که مردم پا به میدان گذاشتند آن کار به درستی انجام شد، نمونه‌ای از حضور مردم در کار همایش پیاده‌روی اربعین است که نظم آن در این چند سال مورد توجه قرار گرفته و ما در این رویداد سعی کردیم از این موضوع الگو برداری کنیم.

دبیر رویداد ملی « هجرت اشتغال آفرین» خاطر نشان کرد: با  استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حقله‌های میانی به دنبال رفع مشکلات اقتصادی خواهیم بود تا سایه نظام سرمایه داری از اقتصاد ما برداشته شود.

وی در رابطه با اینکه همه مشاغل باید به مباحث دانش بنیان اهمیت دهند اظهار کرد: بحث دانش بنیان تاکید رهبر ما است، این موضوع باید در همه مشاغل مورد توجه قرار گیرد، انواع تولیدکنندگان خرد و کلان، انواع فروشنده‌‌های کالاهای مختلف باید بر اساس اصول دانش بنیان شغل خود را پیش ببرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، امیدواریم ۶۰۰ شرکت کننده در این رویداد تا پایان سال جاری حدود ۱۵ هزار شغل را در سراسر کشور ایجاد کنند و در این رویداد شیوه‌های نوین تولید، فروش، کارگروهی و غیره توسط مختصصان به افراد آموزش داده می‌شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول