اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فارس من| تمکین دانشگاه مفید به قانون مصوب مجلس، شاید وقتی دیگر

پیگیری‌های استانداری قم از دانشگاه مفید در خصوص تبعیت از قانون تشکیل بسیج دانشجویی و راه‌اندازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پس از دو ماه نامه‌نگاری، هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

فارس من| تمکین دانشگاه مفید به قانون مصوب مجلس، شاید وقتی دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بیش از دو ماه از راه‌اندازی پویشی در قسمت «فارس من» خبرگزاری فارس با عنوان «درخواست تأسیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و بسیج دانشجویی در دانشگاه مفید قم» می گذرد، مطالبه‌ای مردمی که در واقع تقاضای تمکین این دانشگاه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

در نخستین روزهای راه اندازی این پویش بیش از 3700 نفر از مخاطبان خبرگزاری به آن پیوسته و از آن اعلام حمایت کردند که این تعداد هم اکنون از 5000 نفر هم عبور کرده است.

خبرنگاران خبرگزاری فارس در قم، از نخستین روزهای شروع این مطالبه مردمی با نامه نگاری مکتوب و همچنین به صورت تلفنی و حضوری از کمیسیون دانشجویی استانداری قم و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اجرای این مصوبه را پیگیری کردند که نتیجه نخستین پیگیری‌ها در این خصوص در تاریخ 10 آبان منتشر شد.

اما با گذشت دو ماه از این مطالبه، استانداری قم اسناد مکاتبات خود با این دانشگاه را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده که طبق این اسناد، دانشگاه مفید پاسخگویی درباره این مطالبه مردم برای اجرای قانون را ابتدا به حضور نماینده دانشگاه در استانداری برای توضیح به معاون استاندار قم موکول نموده و برابر سند دوم (نامه کمیسیون دانشجویی به مدیرکل روابط عمومی استانداری) پاسخگویی دانشگاه به منوط به برگزاری جلسه مسئولین دانشگاه با استاندار قم اعلام شده است.

 

به نظر می‌رسد، این مدل تعامل از سوی استانداری قم که همراه با مماشات و از راه نامه‌نگاری صرف در برابر اقدام غیرقانونی دانشگاه مذکور است، ادامه همان روند بی نتیجه 25 ساله گذشته خواهد بود.

عدم پاسخگویی و در واقع وقت‌کُشی از سوی دانشگاه مفید تعجب‌آور نیست اما این که استانداری برآمده از دولت انقلابی سیزدهم نیز بخواهد مطالبه هزاران نفر از دانشجویان و مردم مبنی بر تمکین به قانون توسط یک دانشگاه را صرفا از راه بروکراسی پرپیچ و خم اداری پیگیری کرده و از ظرفیت مقررات شفاف کشور و نهادهای نظارتی وزارت علوم استفاده نکرده است، جای تعجب فراوان دارد.

با این وجود، خبرگزاری فارس کماکان پیگیر این مطالبه مردمی خواهد بود و نتیجه این پیگیری‌ها را به اطلاع مخاطبان می‌رساند.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول