اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رئیس جمهور، کارخانه کاشی و سرامیک سرخس را افتتاح کرد

کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم سرخس دقایقی قبل با دستور رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور، کارخانه کاشی و  سرامیک سرخس را افتتاح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، دقایقی قبل کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم سرخس با دستور رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح ۵۸ طرح سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه کشور گفت: امروز در مناطق ویژه شاهد افتتاح ۲۱ طرح مهم هستیم، برای مردم ما حائز اهمیت است که در سراسر این سرزمین به صورت یک کارگاه پروژه‌های بزرگ به ثمر رسیدند و یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می رسند.

رئیس جمهور بیان کرد: بسیار خوشحالم در ۲۳ جلسه در طول سال ۹۹ شاهد افتتاح طرح‌های مهم در سراسر کشور هستیم و امروز نوبت افتتاح طرح‌های مهم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورمان بودیم. 

وی گفت: مناطق آزاد برای ما اهمیت ویژه دارد هم از لحاظ خدماتی و هم از لحاظ گردشگری، تجارت و صنایع؛ مناطق آزاد و ویژه چهره دیگری به خود گرفته و از آغاز دولت تدبیر و امید از سال 92  جلساتی که با مدیران منطقه آزاد داشتیم تاکید بر این بود که مناطق آزاد از مناطق وارد کننده به مناطق صادر کننده، جذب کننده گردشگر و خدمات تبدیل شوند.

رئیس جمهور عنوان کرد: این مناطق در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش مهمی در حل مشکل بانکداری، بیمه و انبارداری ایفا کنند.

روحانی افزود: در منطقه قشم یک منطقه صادرات فرآورده نفتی افتتاح شد و این منطقه برای پهلوگیری کشتی‌ها، سوختگیری و صادارات فرآورده‌های نفتی مهم است.

وی بیان کرد: گلخانه‌های بسیار مهمی را در دست ساخت داریم؛ افتتاح یک گلخانه ۸۰ هکتاری را در منطقه آزاد ارس شاهد بودیم که یکی از بزرگترین طرح‌های گلخانه‌ای در منطقه خاورمیانه است و می‌تواند اشتغال خوبی داشته باشد؛ اکثر محصولات این گلخانه صادراتی خواهد بود و در طول سال می‌تواند محصول داشته باشد.

رئیس جمهور گفت: امروز مناطق آزاد ما تحرک جدیدی به خود گرفته است و در گذشته مناطق آزاد صرفاً به عنوان گردش محور و یا تجارت محور دیده می‌‍شد و امروز در یک منطقه آزاد ۳۲۰ مرکز ایجاد شده است که مراکز تولید کننده هستند و می‌تواند این تولید برای داخل و خارج باشد. 

روحانی بیان کرد: با شرایطی که مناطق آزاد ما دارند و از برخی مقررات معاف هستند، مناطق ارزشمندی برای سرمایه‌گذاران ما هستند؛ مناطق آزاد و ویژه به سرمایه‌گذاران خوش آمد می‌گوید و تاکید می‌کنم تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنند.

وی ادامه داد: ما باید همه امکانات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران بگذاریم و موانع تولید را در سال جهش تولید برداریم ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب مجدد در هفته دولت بر رفع موانع تولید تاکید کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در شرایط تحریم راهی جز فعال شدن سرمایه‌های اقتصادی نداریم، گفت: کشور ما کشور بزرگ و پهناوری است و منابع عظیم و پهناوری دارد.

روحانی تاکید کرد: همه مدیران مناطق آزاد و ویژه این آمادگی را دارند تا سرمایه چه داخلی و چه خارجی را جذب کنند و این سرمایه تبدیل به خدمات یا کالا شود.

وی با اشاره به افتتاح هتلی در منطقه کیش گفت: این هتل ۱۷ هزار تخت برای مسافران و گردشگران را آماده کرده است ضمن اینکه این مناطق استعداد بیش از این را دارند. 

رئیس جمهور افزود: ما امروز در یک شرایط خاص و ویژه هستیم، صهیونیست‌ها در منطقه ما فعال هستند و کشورهای مسلمان را اغفال می‌کنند در حالیکه این کشورها هم مسلمان هستند و هم عرب که از دو جهت باید نسبت به فلسطین حساس باشند؛ ما در شرایط حساسی در دنیای امروز قرار داریم و باید از منافع و ارزش‌های‌مان دفاع کنیم.

روحانی گفت: در سراسر کشور مردم ما در برابر هر حادثه‌ای که چه توسط صهیونیست‌ها نسبت به فلسطین و چه علیه فرهنگ اسلام پیش می‌آید، حساسیت خود را نشان می‌دهند و همچنان در برابر قلدرصفتان به خوبی می‌ایستیم.

وی با اشاره به برگزاری خوب مراسمات محرم و بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: بیماری کرونا کاهشی است و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، دینی و اقتصادی به خوبی در حال انجام است و پروتکل‌ها رعایت می‌شود اما ما باید تا پایان سال و تا پایان مشکل کرونا اصول بهداشتی را باید رعایت کنیم، حتی اگر واکسن هم برسد معلوم نیست چقدر ایمنی بدهد و باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم و فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و دینی را انجام دهیم.

رئیس جمهور در پایان گفت: در بیست و سومین هفته افتتاح، ما حدود 15 هزار میلیارد تومان طرح افتتاح کردیم که به معنای زنده بودن کشور و تحرک کشور و شکست آمریکا است.

کارخانه کاشی و سرامیک سرخس ظرفیت تولید ۱۵ میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک را دارد

مرتضی بانک نیز در سخنانی در ابتدای این مراسم بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس دروازه مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای آسیای مرکزی در زمینی به وسعت ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار است که با همکاری آستان قدس رضوی علاوه بر تولید و صادرات، مسیر مناسب‌تری برای اتصال به کشورهای آسیای میانه و آب‌های آزاد از طریق محور شرق است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی افزود: اتصال ریلی چابهار به سرخس و بزرگراه ترانزیتی بین این دو منطقه از اهرم‌های مهم توسعه شرق کشور بوده که با عنایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در حال ایجاد است.

وی افزود: امروز با استفاده از منابع داخلی کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم با حجم سرمایه‌گذاری ارزی ۲۲.۷ میلیون یورو و ریالی ۱۳۰ میلیارد تومان توسط آقای محمد طباطبایی احداث شده و برای ۶۵۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد می‌کند.

بانک افزود: این کارخانه با 8 خط تولید همزمان و پنج کوره پخت، ظرفیت تولید 15 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک را دارد.

رئیس جمهور در ابتدای این مراسم دستور افتتاح پروژه‌های مناطق ویژه از جمله کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم شهرستان سرخس را به صورت ویدیو کنفرانس اعلام کرد و این واحد صنعتی با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی، حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن، امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان سرخس در محل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول