اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تجلیل از برترین‌های کشاورزی و عکس پالیز در تربت‌جام

افتتاحیه جشنواره خربزه و تجلیل از برترین‌های حوزه کشاورزی در شهرستان تربت جام برگزار شد.

تجلیل از برترین‌های کشاورزی و عکس پالیز در تربت‌جام

به گزارش خبرگزاری فارس در تربت‌جام، افتتاحیه جشنواره خربزه و تجلیل از برترین‌های حوزه کشاورزی صبح امروز در شهرستان تربت جام برگزار شد.

علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام در این مراسم اظهار کرد: تربت‌جام‌ بیشترین سطح زیر کشت خربزه از رقم خاتونی را دارد و قطب تولید این‌ ‌محصول در کشور محسوب می‌شود.

وی کشاورزان را سربازان جبهه تولید و ضامن امنیت غذایی جامعه دانست و افزود: سطح زیر کشت خربزه در این شهرستان حدود 10 هزار هکتار است و بالغ‌بر200 هزار تن محصول خربزه از مزارع  تربت‌جام تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی می شود همچنین بخشی از آن به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام هدف از برگزاری جشنواره خربزه را تجاری‌سازی این محصول و حمایت از دانش بومی و محلی و انتقال‌یافته‌های تحقیقاتی، بررسی چالش‌ها و مشکلات کشاورزان  برشمرد و تصریح کرد: در این محفل کشاورزی از ۵۹ نفر برتر در بخش کشاورزی تجلیل می‌شود.

عرفانی دایر بودن غرفه‌هایی از محصولات و نهاده‌های کشاورزی در معرض دید عموم را از جلوه‌های ویژه این مراسم برشمرد و ابراز کرد: در حاشیه این مراسم برترین های عکس پالیز از بین ۵۰ عکس برگزیده تور عکاسی پالیز با موضوع کاشت، داشت و برداشت خربزه خاتونی تربت‌جام مشخص شدند که مهدی وقاری شورجه از مشهد، امیر عنایتی از تربت‌حیدریه و صادق جعفری  از مشهد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول