اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مسائل حقوقی مسکن مهر سمنان رفع می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مسائل و موارد حقوقی طرح‌های مسکن مهر در این استان به‌صورت ویژه بررسی و طی اقدامات لازم برطرف می‌شود.

مسائل حقوقی مسکن مهر سمنان رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان سمنان اظهار کرد: موفقیت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در گرو بررسی، شناسایی و رسیدگی به مسائل و موارد مسکن‌ مهر است.

وی گفت: شعبه اختصاصی و ویژه‌ای در دادگستری استان سمنان برای بررسی و حل مشکلات حقوقی طرح‌های مسکن مهر در استان در نظر گرفته شده که نیاز است با پیگیری‌های جدی مسئولان در استان، شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: پیش‌زمینه موفقیت در مباحث طرح اقدام ملی مسکن، شناسایی، بررسی و رفع مسائل و مشکلات مسکن مهر و واگذاری این واحدها به متقاضیان است.

فخری با بیان اینکه طی دو سال اخیر اقدامات ویژه‌ای به‌منظور بررسی و رفع مشکلات طرح‌های مسکن مهر در استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در خصوص واحدهای مسکن مهر مشکل‌دار و عدم تکمیل پروژه‌های این طرح، موارد و مسائل قانونی و حقوقی باید به‌صورت دقیق بررسی، میزان قصور هر طرف مشخص و عوامل سهل‌انگاری، کوتاهی و تخلف محاکمه شوند.

وی از احداث بالغ‌بر حدود ۲۷ هزار واحد مسکن مهر در مجموعه اداره کل‌های راه و شهرسازی سمنان و شاهرود خبر داد و اضافه کرد: اکثر این واحدها تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: حدود ۱۷ هزار واحد مسکن مهر در سمنان و حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شاهرود احداث شده که از این میزان ۳ هزار و ۴۲ واحد همچنان تحویل نشده و دارای مسائل و مشکلاتی است.

فخری از بررسی مسائل و مشکلات حقوقی دو مورد از طرح‌های مسکن مهر در استان سمنان در این جلسه خبر داد.

وی افزود: لازم است تا مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه عمرانی و شهرداران در انعقاد قراردادها با استفاده از ظرفیت مشاوران حقوقی توانمند، دقت ویژه‌ای داشته باشند تا در آینده شاهد سو استفاده‌ها و مشکلات در به سرانجام رسیدن طرح‌ها نباشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تأکید کرد: پس از انعقاد قراردادها، باید نظارت بسیار قوی و مستمر بر روند اجرایی طرح‌ها انجام شود و در صورت بروز کوتاهی و سهل‌انگاری، پیگیری برای صدور دستور قضایی در دستور کار قرار داشته باشد.

فخری با تأکید بر اینکه عدم تکمیل طرح‌های مسکن مهر باعث شده تا این طرح‌ها دچار مرور زمان و اضافه‌هزینه ساخت شوند، افزود: اداره کل‌های راه و شهرسازی در استان باید برای بررسی و برطرف کردن مشکلات مسکن‌های مهر در استان پای‌کار بوده و از تمام توان تلاش و راه‌حل‌های ممکن به‌منظور تسریع در روند رسیدگی استفاده کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول