اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور قابلیت تجاری‌سازی دارند

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: ۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور قابلیت تجاری‌سازی محصولات خود را دارند.

۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور قابلیت تجاری‌سازی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری عصر امروز پس از بازدید از دانشگاه سمنان و در نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان، هدف از سفرهای استانی را رفع مشکلات موجود و شفاف‌سازی سیاست‌های معاونت علمی و فناوری عنوان کرد و گفت: در قانون جهش تولید، موضوع اقتصاد دانش‌بنیان دیده شده و این به معنای ارتقای قوانین حمایتی در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان کشور هر کدام با ظرفیت ۱۰۰ نفر نیروی انسانی فعال هستند و بازار به نسبت خوبی دارند که می‌توانند محصولات خود را تجاری‌سازی کنند، افزود: ۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور قابلیت تجاری‌سازی محصولات خود را دارند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از اجرای طرح دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: برخی شرکت‌های نوپا نیاز به کمک‌های خاص در زمینه تسهیل آغاز کسب و کار، یادگیری مهارت و همچنین تکمیل محصولات دارند که باید یک‌سری کمک‌های بلاعوض و یا وام‌های ترجیحی کم‌بهره به آن‌ها تعلق گیرد.

اسدی‌فرد افزود: طی ۱۰ ماه اخیر، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه توسعه دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال استان سمنان اختصاص یافته و مساعدت شده است. 

وی با اشاره به اینکه قانون جهش تولید دارای ظرفیت‌های زیادی برای توسعه پارک‌ها و مراکز فناوری است، افزود: با بهره‌مندی از آن‌ها علاوه بر بهره‌مندی از انواع حمایت‌های موجود، گام بلندی در تولیدات دانش‌بنیان برخواهیم داشت.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از راهکارها برای توسعه زیست‌بوم نوآوری استان سمنان، استفاده از اعتبار مالیاتی است که می‌تواند در قالب ساخت‌وساز و حتی تأمین تجهیزات از آن استفاده کرد.‌

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس نیز با اشاره به اهمیت موضوع دانش‌بنیان گفت: در این حوزه، زیرساخت‌های بسیاری در سمنان، مهدی‌شهر و سرخه ایجاد شده که مراکز فناوری شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه باید از این فرصت استفاده کنند و فعالیت‌های خود را توسعه بخشند.

به گزارش فارس، در این نشست، سیف‌الله سعدالدین، رئیس دانشگاه سمنان و علی حقیقی‌اصل، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گزارش مختصری از فعالیت‌های پارک و دانشگاه سمنان ارائه کردند.

در پایان تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان مسائل و مشکلات خود را مطرح و معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، به پرسش‌ها و ابهامات فناوران پاسخ داد و برای ارائه انواع حمایت‌ها و حل مشکلات آن‌ها اعلام آمادگی کردند.

پایان پیام/74007/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول