اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

رهایی یک نفر از مجازات حتمی قصاص در زاهدان

رئیس شوراهای حل اختلاف استان از رهایی یک نفر از مجازات حتمی قصاص در زاهدان با تلاش اعضای شورای حل اختلاف خبرداد.

رهایی یک نفر از مجازات حتمی قصاص در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان، حجت الاسلام حمید رضا بندانی اظهار کرد: با ارجاع یک فقره پرونده قتل عمدی به شورای حل اختلاف 19 زاهدان، اقدامات لازم برای برقراری صلح و سازش بین دو خانواده آغاز شد.

وی افزود: از آنجایی که قتل در تاریخ 31 اردیبهشت سال 97 رخ داده بود پس از گذشت دو سال از روند قانونی پرونده و صدور حکم قصاص برای فرد مقتول، پرونده برای اخذ رضایت به شورای حل اختلاف 19 ارجاع شده بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان  ادامه داد: در ابتدا با توجه به اینکه فرد قاتل با اقدام به تیراندازی موجب قتل دو نفر و مجروح شدن یک نفر دیگر شده بود ورود به پرونده برای اخذ رضایت کمی دشوار به نظر می رسید.

بندانی تصریح کرد: اعضای شورای حل اختلاف جلسات مختلفی را با خانواده‌های طرفین برای گذشت از مجازات قصاص و استفاده از مجازات‌های جایگزین برگزار کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان  گفت: پس از مدت ها تلاش و رایزنی با افراد معتمد و ریش سفید نهایتا طرفین پرونده حاضر شدن در جلسه نهایی صلح و سازش شرکت و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان در راستای اخذ رضایت طرفین پرونده، صورت جلسه سازش امضا نموده و از حق قصاص در این پرونده گذشت کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ضمن قدردانی از اعضای شورای حل اختلاف 19 زاهدان در این زمینه نیز گفت: اعضای شورای حل اختلاف تا کنون پرونده های بسیار مهمی را در این زمینه به سازش رسانده اند و در واقع بازوی راست دستگاه قضایی در استان هستند.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول