اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

۱۵۰ گروه خرد مالی در روستاهای سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ایجاد و توسعه کسب وکارهای خرد و کوچک و حمایت از جوامع روستایی استان، ۱۵۰ گروه خرد مالی در این مناطق تشکیل می شود.

۱۵۰ گروه خرد مالی در روستاهای سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مهرداد جهاندیده در نشستی با حضور مدیرعامل موسسه تاک و تعدادی از مدیران دستگاه ها و بانک های استان اظهار کرد: برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی با هدف ایجاد، توسعه و توانمندسازی کسب و کارهای خرد و بهبود معیشت در روستاها و محلات کمتربرخوردار شهری دنبال می‌شود.

 وی با بیان اینکه تامین مالی خرد یکی از راهبردهای کاهش آسیب پذیری جوامع کوچک است، اظهار داشت: در این برنامه تسهیلات بانکی با ضمانت اعضای گروه ها پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با استقبال از مشارکت تمامی دستگاه ها، گروههای جهادی و سازمان های مردم نهاد در توسعه جوامع روستایی، به ضرورت انجام اقدامات لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی در روستاها و برگزاری جلسه و تعامل با دهیاری ها و بخشداری ها در راستای تقویت آموزش جامعه روستایی در حوزه  کسب و کار خرد و ایجاد منابع درآمدی پایدار تاکید کرد.

 جهاندیده با بیان اینکه در این آموزش ها افراد با انواع فرصت ها و مزیت های منطفه ای،  بازاریابی، نحوه تامین مالی، سرمایه گذاری، شبکه توزیع، و ... آشنا می شوند، افزود: افراد با فراگیری آموزش ها و توانمندی در قالب گروههای خودیار می توانند در تامین معیشت و آتیه خانوار خودکفا شوند.

وی هدف از ایجاد گروه‌های خرد مالی را توانمند سازی افراد جامعه روستایی ومحلی بیان کرد و گفت: ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک به منظور پویایی اقتصادی افراد آسیب پذیر و نیز ایجاد وفاق و همدلی در سطح روستا دنبال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تشریح اهداف و چگونگی تشکیل گروه‌های خرد مالی برای بخشداران و دهیاران باتوجه به گستردگی استان و مشارکت گرفتن آنان عامل مهمی در پیشبرد اهداف متصور برای این طرح است که نیازمند هماهنگی و هم افزایی همه ارکان و دستگاه های اجرایی در استان است.

جهاندیده اضافه کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با تغییر نگرش و ایجاد خودباوری در گروه هدف و تسهیل دسترسی به خدمات مالی و حرفه‌آموزی، درصدد ارتقاء کیفیت زندگی روستاییان است و در این مسیر از همه ظرفیت و قابلیت ها در توسعه همه جانبه روستا استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول