اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اختصاص ٣٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت‌های قراردادی در سیستان و بلوچستان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در سال زراعی آتی در برنامه داریم ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان را با مشارکت کشاورزان به زیر کشت محصولات استراتژیک گندم و کلزا ببریم.

اختصاص ٣٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت‌های قراردادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عباس اشکانی در جلسه بررسی کشت‌های قراردادی در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در سال زراعی جاری اجرای کشت قراردادی غلات و دانه های روغنی در سطح ۴۵۰۰ هکتار با مشارکت اداره کل غله و بازرگانی دولتی و شرکت کشاورزی آستان قدس رضوی به منظور افزایش بهینه نهاده های کود و بذر، بهبود عملکرد، افزایش راندمان تولید، کاهش دغدغه کشاورزان جهت تامین نقدینگی در فصل کاشت و بهبود خرید تضمینی این در سطح ۴۵۰۰ هکتار به زیر کشت گندم و کلزار اجرایی شد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: در سال زراعی آتی در برنامه داریم ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سیستان وبلوچستان را با مشارکت کشاورزان به زیر کشت محصولات استراتژیک گندم و کلزا ببریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال زراعی جاری اولین کشت قراردادی گندم در سطح کشور با بخش خصوصی در استان سیستان و بلوچستان در سطح ۱۵۰ هکتارو در شهرستان تفتان با حمایت کامل بخش خصوصی از کشاورزان شامل‌  تامین کود، بذر و سم اجرایی شد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول