اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فعالیت ۵ هزار واحد صنفی فاقد جواز در شهریار/ آدرس گرانی اجناس در اصناف نیست

رئیس اتاق اصناف شهرستان شهریار با اشاره به فعالیت ۲۵ هزار واحد صنفی فعال تحت نظر اتاق اصناف در شهرستان شهریار و وجود ۵ هزار واحد فاقد مجوز کسب، گفت: متأسفانه برخی اصناف و کسبه را مسبب افزایش قیمت اجناس می‌دانند اما بایستی علت را در کارخانجات و مراکز تولیدی جستجو کرد.

فعالیت ۵ هزار واحد صنفی فاقد جواز در شهریار/ آدرس گرانی اجناس در اصناف نیست

رحمت حیدری رئیس اتاق اصناف شهرستان شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار، اظهار کرد: در سطح شهرستان شهریار ۲۵ هزار واحد صنفی فعال وجود دارد که از این تعداد حدود ۵ هزار واحد فاقد جواز کسب هستند.

وی گفت: ۳۲ اتحادیه زیر نظر اتاق اصناف شهرستان مشغول فعالیت هستند که در سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ جواز کسب در راستای نظام‌مند شدن فعالیت اصناف توسط اتاق اصناف شهریار صادر شد که حائز رتبه نخست کشوری شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان شهریار بیان کرد: در حال حاضر با همکاری اتحادیه مشاوران املاک و فعالیت دو شیفت بازرسان اتاق اصناف، در حال شناسایی واحد‌های مشاور املاک بدون مجوز هستند که پس از شناسایی در ابتدا دعوت‌نامه برای سیر مراحل قانونی داده می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در صورت عدم تمکین این واحدها برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت و این واحدها حق تنظیم هیچ‌گونه قرارداد را ندارند که لازم است شهروندان محترم نیز به این نکات توجه کنند.

وی در پاسخ به سؤال برخی دلالی‌ها توسط مشاوران املاک و افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در برخی مناطق ادامه داد: به اعتقاد بنده فرآیند عرضه و تقاضا است که قیمت بازار را در هر کالا و خدماتی مشخص می‌کند و اعتماد مردم به زمین و مسکن بیشتر است که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و البته که برخی دلال‌بازی‌ها و سواستفاده‌ها صورت می‌گیرد اما تأثیر بالایی در تعیین نرخ‌ها ندارد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان شهریار عنوان کرد: در برخی جلسات مسبب گرانی کالا و اجناس را اصناف و کسبه بازار می‌دانند و باید میان گرانی و گران‌فروشی تفاوت قائل شویم و آدرس گرانی اجناس در بازار اشتباه است و باید علت را در کارخانجات و مراکز تولیدی جست‌وجو کرد.

حیدری تصریح کرد: وقتی کسبه و مراکز توزیع از تولید داخلی حمایت می‌کنند، مراکز تولید نیز باید ملاحظات و تدبیرات لازم را اتخاذ کنند تا به قیمت اجناس به صورت مستمر افزایش پیدا نکند، البته که تعداد اندکی کسبه متخلف در بازار وجود دارد که ضمن تشدید بازرسی‌ها با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ش/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول