اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مافیای زباله، تفکیک پسماند را در اختیار گرفته‌اند/کارگاه‌هایی که زباله دان می‌شود

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر آموزش مردم برای تفکیک پسماند از مبدأ، گفت: مافیای زباله با اجاره سوله‌های صنعتی، آن را تبدیل به مراکز بازیافت غیرمجاز کرده و برای نفع خود، با تفکیک صحیح و اصولی پسماند مقابله می‌کنند.

مافیای زباله، تفکیک پسماند را در اختیار گرفته‌اند/کارگاه‌هایی که زباله دان می‌شود

جعفر شربیانی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به مشکلات زیست محیطی و انواع معضلاتی که از طریق پسماندها ایجاد می‌شود، اظهار کرد: اگر مردم اهمیت تفکیک زباله از مبدأ را بدانند و این امر درست انجام شود، تحول اساسی در حوزه پسماند رخ خواهد داد و برای تحقق این موضوع باید آموزش‌های صحیح و اصولی به مردم داده شود.

وی با اشاره به بازدید از مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه گفت: در این بازدید ظرفیت‌های آرادکوه و نقاط قوت و ضعف این مجموعه در حوزه پسماند رصد و شناسایی شد که البته اتفاقات خوبی طی سال‌های گذشته ازجمله کنترل و  از بین رفتن دریاچه شیرابه، تصفیه آب پسماند برای مصارف مجتمع آرادکوه، تولید برق از زباله و تهیه کود کمپوست انجام شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به موقعیت قرارگیری این مجتمع در محدوده سرزمینی شهرستان ری گفت: بخش کهریزک و شهرستان ری به واسطه وجود آرادکوه به طور مستقیم با موضوع زباله‌های شهر تهران دست و پنجه نرم می‌کنند و بخشی از مشکلات پایتخت در اینجا انباشته می‌شود.

شربیانی درخصوص جانمایی مکان جدید برای دفن زباله بیان کرد: درمورد جابجایی آراد کوه باید علمی بررسی شود و با مطالعه به سمت این موضوع برویم لذا در حال حاضر نکته مهم این است که زیرساخت‌های مناسب برای تفکیک از مبدا انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه و پررنگ کردن موضوعات پیوست فرهنگی و اجتماعی و آموزش‌ها باید ورودی آرادکوه را به حداقل برسانیم و بتوانیم با تفکیک، قابلیت استفاده مثبت از زباله را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم که اگر روی این موضوع تمرکز کنیم خدمت بزرگ تر و مفیدتری به مردم ارائه داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به مافیای زباله تصریح کرد: در حوزه پسماند و تفکیک زباله از مبدأ، نیاز به آموزش است اما مافیایی که از عدم این اتفاق متنفع می‌شوند، با تمام توان مقابل این امر قرار گرفته و اجازه این کار را نمی‌دهند.

شربیانی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: در بخش قلعه‌نو شهرستان ری، سوله‌های صنعتی و تولیدی، کار خود را به تدریج تعطیل و به افرادی اجاره داده می‌شوند که بدون مجوز و توسط کودکان کار و اتباع غیرمجاز اقدام به تفکیک زباله می‌کنند و سود بیشتری به مالکان می‌دهند چون درآمد بالاتری دارند.

وی اضافه کرد: مافیای زباله با راه اندازی مراکز بازیافت غیرمجاز، مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند که هم چرخ صنعت و تولید را از کار می‌اندازد و هم انواع معضلات پسماندی ایجاد کرده و تبعات اجتماعی زیادی نیز برای کودکان کار به دنبال دارد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پایان تاکید کرد: باید با فعالیت‌های انگیزشی به مردم آموزش بدهیم تا موضوع تفکیک پسماند از مبدأ را به عنوان فریضه ببینند و اگر این اتفاق بیفتد قطعا تحول اساسی در حوزه پسماند رخ می‌دهد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول