اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پرواز در یزد مجاز شد

با کاهش آمار بیماران کرونایی و تغییر وضعیت استان یزد از قرمز به نارنجی، سایت‌های پروازی یزد فعالیت خود را از سر گرفتند.

پرواز در یزد مجاز شد

الهه دهقان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس از یزد، گفت: پس از پایان تعطیلات دو هفته‌ای و با نارنجی شدن وضعیت کرونایی استان یزد سایت‌های پروازی اردشیر، ساحل‌ نما و کلک در شهر یزد، بام تفت، ارم بافق و سایت پروازی اردکان به روی پرنده‌ها بازگشایی شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ پرنده و سه مربی پرواز در یزد، افزود: سایت پروازی اردشیر یزد باتوجه به شرایط و استانداردهای موجود در بین پرنده‌های ایران به دانشگاه آموزش ورزش‌های هوایی معروف شده است و هرساله بویژه در فصل پاییز تعداد قابل توجهی پرنده برای پرواز به کویر یزد سفر می‌کنند اما از اسفندماه سال گذشته تاکنون به دلیل بیماری کرونا امکان استقبال از پرنده‌های غیربومی بصورت جشنواره‌های پروازی در سایت‌های پروازی یزد محقق نشده است.

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی شهرستان یزد همچنین از لغو تمام مسابقات کشوری مسافت و هدف زنی در سال جاری به دلیل محدودیت‌های کرونایی خبرداد و اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود فعالیت در رشته ورزش‌های هوایی به آموزش و پروازهای تفریحی پرنده‌ها محدود شده است.

دهقان در ادامه با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن هزینه‌های این رشته ورزشی از نوسانات قیمت ارز گفت: به دلیل افزایش قیمت دلار و استهلاک بالای تجهیزات پروازی در حال حاضر صرفه اقتصادی برای خدمات‌ دهی به علاقه‌مندان این رشته ورزشی و پرواز تفریحی وجود ندارد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول