اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تاکسی‌های زرد در یزد جهانی اینترنتی می‌شوند

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: نرم افزار آنلاین تاکسی های زرد به زودی آغاز به کار می‌کند.

تاکسی‌های زرد در یزد جهانی اینترنتی می‌شوند

حمیدرضا قمی در نشست برخط با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی سامانه همسفریاب در اتوبوس های عمومی، اظهار کرد: این سامانه علاوه بر مسیریابی آسان برای مسافران، به شهرداری کمک می‌کند تا مسیرهایی را که مسافر کمی در طول روز در آن تردد دارند را شناسایی و وسیله متناسب با ظرفیت در آن مسیر مستقر کند.

وی با اشاره به بازار سازی تاکسی‌های زرد یزد که در دوران کرونا استفاده از آنها به کمترین میزان خود رسید، افزود: زیرساخت اینترنتی شدن این تاکسی ها آماده شده است و به زودی تاکسی های زرد شهر یزد نیز آنلاین خدمات می دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که ۱۲۰ تاکسی زرد پیکان قدیمی در شهر یزد وجود دارد، گفت: این موضوع نشان دهند قدیمی بودن سیستم تاکسیرانی شهر یزد است که برای نوسازی آن نیازمند همکاری جدی سرمایه گذاران هستیم.

قمی اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی نابینایان سامانه گویا و نوشتاری در اتوبوس های شهری راه اندازی شد تا هم نابینایان و هم ناشنوایان بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به راه‌اندازی کمپ پناه حیوانات در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در یزد، افزود: سگ های ولگرد به این کمپ منتقل و  واکسیناسیون و عقیم سازی می شوند تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاورند.

 فعالیت ۳۰ کارگاه در طرح مناسب سازی هفت خوان

حمیدرضا قمی گفت: طرح هفت خوان بزرگ ترین طرح مناسب سازی کشور برای عبور و مرور معلولان است که از میدان همافر آغاز و به مسجد جامع منتهی می شود و در حال حاضر ۳۰ کارگاه در این مسیر فعال هستند.

وی از الکترونیکی شدن مصوبات شورای اسلامی شهر یزد خبر داد و تصریح کرد: مصوبات شورا باید به صورت الکترونیکی ثبت شود تا از سوی عموم مردم قابل دسترسی باشد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ساخت دو شهرک چوب و سنگ در حاشیه شهر، به منظور کاهش ترافیک شهری در یزد، گفت: زمینی به مساحت ۵۰ هکتار برای ساخت این دو شهرک در نظر گرفته شده است و تا دوسال آینده به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول